Fandom

Wiedźmińska Wiki

Rybak

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

People Brickmaker 6.png

Rybak - jedna z postaci w przygodzie "I klątwa, i miłośc, i zdrada" do gry komputerowej "Wiedźmin", mieszkaniec Maeditu zajmujący się rybołóstwem, brat rolnika.

Opis Edytuj

Razem z bratem był wychowywany przez apodyktyczną i wymagającą matkę, która uważa ich po dziś dzień - nie bez dozy słuszności - za niezbyt rozgarniętych umysłowo. Dnie spędza na pomoście w wiosce, skąd łowi ryby z rzeki. Mieszka oddzielnie we własnym domu w wiosce. Nikt nie wiedział, że zna sekret brata o jego paraniu się bimbrownictwem, i zachował ten sekret dla siebie, żeby móc w samotności podpijac zawartośc jego piwniczki. Narobił tym strachu swemu bratu, który uznał, że do jego chałupy zakrada się jakiś bliżej niezydentyfikowany wróg zwany "obcym". On sam i jego matka wespół z wiedźminem odkryli jego wybryki, kiedy zakradli się w południe do domu - przyłapali go na gorącym uczynku, kiedy już trochę zażył alkoholu. Oberwało się przy okazji rolnikowi, gdyż wsypał się, zarzucając bratu, iż okrada go ze spirytusu, przez co matka dowiedziała się, iż to nie jest bimber rybaka, lecz został stworzony przez rolnika. Opowiada o tym zadanie poboczne "Obcy w domu", na któego końcu obaj wręczają mu butelki samogonu pod naciskiem matki wymagającej, żeby dac wiedźminowi nagrodę, po czym staruszka zabiera ich obu w ustronne miejsce, żeby ich ochrzanic.

Jeżeli wiedźmin podążył pod koniec przygody ścieżką odwołania klątwy przez Genesusa, wówczas po stłumieniu buntu Adama Luisa Murietty Geralt odkryje, że rybak został zmuszony przez Baregę i jego bandytów do przetransportowania ich daleko od wioski razem z porwaną przez nich Idą - ukochaną Murietty. Rybak przyznaje się do tego, kiedy zostaje przyciśniety przez Geralta w swoim domu, po czym słucha sie Geralta, gdy ten nakazuje mu nieopuszczanie przez jakiś czas chaty.

Sprzedaje następujące towary (w nawiasach podano cenę w orenach za sztukę): 10 ryb (10) i 5 wypatroszonych ryb (20).

Więcej w Fandom

Losowa wiki