FANDOM

People Odo full

Rzeźnik - postac z gry komputerowej "Wiedźmin" (jeden z tzw. commonerów), sprzedawca mięsa z Wyzimy Handlowej.

Rola w grze Edytuj

Prowadzi swój interes z dala od głównego targowiska na długiej drodze w Wyzimie Handlowej, na której handlują również sprzedawca biżuterii i handlarz rybami. Z powodu dogłębnej, acz niezbyt rzetelnej wiedzy, jaką nabył poprzez znajomośc plotek na dworze króla Foltesta (jego żona dzieliła się nimi z nim, gdyż pozyskiwała je jako pracująca w pałacu praczka) stał się zagorzałym przeciwnikiem władzy i wielkim miłośnikiem demokracji, gdyż zrozumiał, iż osoby z kręgów rządzących zachowują się skandalicznie. Przy pierwszym spotkaniu z Geraltem uspokaja go, iż nie trzeba się bac jego suki Addy, którą nazwał tak z powodu rzekomego podobieństwa jej zachowań z księżniczką temerską - Addą (uzasadnia to słowami: "To suka, goni się jak opętana. Jest rozkapryszona i rozpieszczona, więc czemu nie? Imię królewskiej córki doskonale do niej pasuje"). Nie odczuwa jednocześnie żadnego strachu przed władzą i chętnie dzieli się swoimi poglądami z nawet nieznajomymi klientami. Mimo wszystko pozostaje jednak rzeźnikiem, toteż nie należy się dziwic niezbyt wysokiemu wykształceniu - używa słów takich jak "skomprumitowała", "zindoktrorowany", "propegandę", lecz jeżeli chodzi o własne towary, mówi o nich z dumą: Mięso najlepszej jakości, z własnego uboju.

Mimo tych wszystkich walorów nie spełnia żadnej roli fabularnej ani zadaniowej, ma Sprzedaje następujące towary: 5 udźców baranich, 5 wieprzowin, 5 udek kurczaka, 5 kurczaków, 5 gęsich smalców, 3 łoje i 2 niedźwiedzie sadła.

Opowieści rzeźnika Edytuj

Moja żona gada jak najęta. Bez przerwy plotkuje z innymi babami. Foltest, Velerad, de Wett, Jakub de Aldersberg, Merigold... na dworze zobaczysz więcej tuzów niż czyraków na tyłku dziada proszalnego. O kim chcesz usłyszeć?

  • Historia dynastii panującej (król Foltest): Mam powtarzać to, co wszyscy wiedzą? Sypiał z własną siostrą i spłodził z nią Addę. To nie mogło się dobrze skończyć. Na skutek przekleństwa mała zamieniła się w strzygę. Jakiś wiedźmin odczarował królewnę, a Foltest tak się ucieszył, że rozpuścił dziewczynę jak dziadowski bicz. Z małej strzygi wyrosła zdziecinniała dziwka.
  • Chaos w Wyzimie (Velerad): Nasz grododzierżca rozpił się i nie radzi sobie z zarządzaniem miastem. Nie dziwi mnie to zresztą, bo na dworze albo jesteś marionetką i skaczesz, jak ci król zagra, albo popadasz w niełaskę. Widzisz ten bajzel dookoła? Bandyci, potwory, ratusz praktycznie nie funkcjonuje. Nie wiadomo, kto podejmuje decyzje i kto za nie odpowiada. Velerad musi odejść.
  • Roderick de Wett: To ten Nilfgaardczyk, prawda? Przykleił się do Addy jak rzep do psiego ogona, ale za wysokie progi na hrabiowskie nogi. Zresztą jest zakonnikiem. Nawet jeśli sypia z królewną, to po kryjomu, bo obowiązuje go celibat. Mówią, że de Wett reprezentuje Zakon na dworze króla, ale ja myślę, że on reprezentuje Cesarstwo Nilfgaardu i imperialistyczne zapędy Czarnych.
  • Prawdziwe oblicze Zakonu Płonącej Róży (Jakub de Aldersberg) Taaak, Wielki Mistrz to brzmi dumnie, prawda? Mało kto pamięta, że to za jego sprawą Zakon Białej Róży stał się Zakonem Płonącej Róży. Szlachetni rycerze zmienili się w zgraję rasistów i rzezimieszków. Mówią, że Jakub, zanim został rycerzem, był włóczęgą, zaślepionym nienawiścią do elfów. Ludzie nie zmieniają się tak łatwo.
  • Potęga polityczna czarodziejek (Triss Merigold) A owszem, baby w pałacowej pralni uwielbiają plotkować o innych babach. I akurat prawdę mówią. Czarodziejki powinny siedzieć w wieżach, warzyć eliksiry, układać horoskopy z gwiazd. A nie brać się za politykę i intrygi i bezwstydnie świecić tyłkiem. I wiesz co ci rzeknę, gdyby tytuł królowej dziwek nie należał do Addy, Merigold otrzymałaby go w trymiga.
  • Romanse Geralta: A i owszem. Od razu cię poznałem, Geralcie z Rivii. Wiem, kim jesteś. Praczki plotkują również o tobie. Mówią, że nie przepuścisz niczemu, co nosi spódnicę, ale szczególnie ciągnie cię do czarodziejek. Ponoć kiedyś kochałeś się w jednej. Mówią żeś równie prędki do miecza, jak do pochędóżki. I w jednym, i w drugim osiągnąłeś mistrzowską biegłość. To i baby ciągną do ciebie jak pszczoły do miodu. Widno lubią odmieńców.
  • Poglądy polityczne: A co mi mogą zrobić? Najwyżej wpakują mnie do lochu. Uważam, że trzeba bronić wolności słowa i prawa do swobodnej wypowiedzi, nawet jeśli ta wypowiedź dotyczy klasy rządzącej. Śmiałe [słowa]. A owszem! Nie mam zamiaru srać przed dyktaturą opartą na wyzysku prostego człowieka! Nie będę kulił się ze strachu przed ponurymi represjami oliegarchów i arystokrantów, którzy wynieśli na tron kurwiarza, co ma krew na rękach! Srał pies Foltesta. Wszyscy królowie są tacy sami. Ja krytykuję monarchię, która skomprumitowała się już dawno! To ludzie powinni rządzić. Prości ludzie, tacy jak ja i ty! Władza w ręce ludu!

Ciekawostki Edytuj

  • Głosu użyczył mu Miłogost Reczek.
  • Jeżeli Geralt nie wyrazi poparcia dla poglądów politycznych rzeźnika, usłyszy od niego następujące słowa: Biedny człowieku! Zostałeś zindoktrorowany przez urzędasów i ukrytych w tłumie agitatorów, którzy za srebrny pieniądz sączą w uszy mas prokrólewską propegandę! Przejrzyj na oczy!.
  • Słowa "Velerad musi odejśc!" to parodia sloganu politycznego "Balcerowicz musi odejśc!" spopularyzowanego w Polsce odnośnie działalności wicepremiera Leszka Balcerowicza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki