FANDOM

Trąci mi to babskim szowinizmem. Zwłaszcza w twoich ustach, Filippa, po twojej zmianie... orientacji erotycznej. Ja nie mam nic przeciw mężczyznom. Więcej, ja uwielbiam mężczyzn i życia sobie bez nich nie wyobrażam. Ale... Po chwili zastanowienia... To w sumie jest słuszna koncepcja. Mężczyźni są psychicznie niestabilni, zbyt podatni na emocje, nie można na nich liczyć w momentach kryzysu.
— Sabrina do Filippy na pierwszym zebraniu Loży[źródło]

Sabrina Glevissig z Ard Carraigh, zwana Córą Kaedweńskich Puszczczarodziejka z Kaedwen, była doradczyni króla Henselta, ważniejsza członkini Loży. Walczyła na Wzgórzu Sodden.

Osoba bardzo stanowcza, porywcza i agresywna, dawna szkolna przyjaciółka Yennefer oraz Marti Sodergren. Lojalna wobec Bractwa Czarodziejów, podczas przewrotu, walcząca po stronie Północy.

Wiedźmin (gra komputerowa)

Fabuła przygody Cena neutralności jest swojego rodzaju parafrazą opowiadania A. Sapkowskiego - "Mniejsze zło". Akcja przygody rozgrywa się na wiele lat przed fabułą znaną z książek. Rolę maga Stregobora pełni czarodziejka Sabrina Glevissig, zamiast księżniczki Renfri autorzy stworzyli postać Deidre Ademeyn.

Powiązane zadania

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Swoje imię rozsławiła śmiercią oraz rzuceniem Klątwy Glevissig. Sabrina została spalona na stosie po zakończeniu krwawej bitwy o Vergen, wyrok został wykonany na bezpośrednie zlecenie króla Henselta. Zarzucono jej "użycie zakazanej broni". Przed śmiercią czarodziejka przeklęła króla. Miejsce jej kaźni emanowało w późniejszych czasach wielką mocą. Po śmierci została okrzyknięta Świętą Męczennicą, jak wiele innych umęczonych czarodziejek (np. Filippa Eilhart), a nawet zwykłych niewiast podejrzewanych o czary. Od jej śmierci mogły zacząć się prześladowania czarodziejek.

Ciekawostki

  • Była dowódcą grupy ofensywnej, która obległa zamek Rhys-Rhun,
  • Sabrina była bardzo wpływową czarodziejką. Założenie to umocniła mówiąca o niej opinia, że potrafiła przerywać wypowiedzi króla waląc pięścią w stół i nakazując, aby władca się zamknął i słuchał. Co więcej, Henselt właśnie tak czynił,
  • Miała przelotny romans z Pinetym,
  • Nie przepadała za owocami morza,
  • Jej zdrada i śmierć mogły być początkiem Polowania na czarownice (1272-1276),

Pochodzenie imienia Sabrina: angielskie.

Galeria

Cena Neutralności

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Gwint