Fandom

Wiedźmińska Wiki

Sansretour

3732strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Sansretour – rzeka, wypływająca z gór Amell. Przepływa u podnóża Gorgony, a dalej płynie przez Toussaint.

– Dokąd wiedzie twój szlak, każdy wie! W tej liczbie i Słowik, który właśnie na twoim szlaku zastawia zasadzkę. Na południu, w Belhaven, w miejscu, gdzie Dolinę Newi przecina Dolina Sansretour wiodąca do Thussaint.
Wieża Jaskółki

Niekiedy zaś Gorgona jak tancerka potrząsała swą białą przyodziewą – widok był piękny, ale niósł śmierć – z urwistych ścian góry szły oto lawiny zmiatające na swej drodze wszystko, aż do rumowisk podnóża i dalej w dół, zboczem, aż po najwyższe świerkowe regle nad przełęczą Theodula, nad dolinami Newi i Sansretour, nad czarnymi oczkami górskich jeziorek.
Wieża Jaskółki

Koń człapał po otoczakach, idąc stępa brzegiem Sansretour, rzeczki wiodącej do Toussaint. Geralt znał drogę. Był tu niegdyś. Bardzo dawno temu, wiele się od tego czasu zmieniło. Ale nie zmieniła się dolina i rzeczka Sansretour, która im dalej, tym bardziej stawała się rzeką Sansretour.
Wieża Jaskółki

Jechali głębokim wąwozem, który bystra i szeroka już rzeka Sansretour wyżłobiła wśród wzgórz. Jechali na wschód, ku granicy księstwa Toussaint. Gorgona, Góra Diabła, wznosiła się nad nimi. Żeby popatrzeć na jej wierzchołek, musieliby zadzierać głowy.
Wieża Jaskółki

– Słynne winnice doliny Sansretour. Najprzedniejsze wina świata tłoczy się z gron, które tu dojrzewają.
– (...) Rzecz w wulkanicznej glebie i tutejszym mikroklimacie zapewniającym rokrocznie idealną wprost kombinację dni słonecznych i dni z opadem. Jeśli do tego dodamy tradycję, wiedzę i pieczołowitość pracowników winnic, otrzymamy rezultat w postaci produktu najwyższej klasy i marki.

Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki