FANDOM

Saesenthessis, wśród ludzi zwana Saskią, Dziewicą z Aedirn lub Smokobójczyniązłota smoczyca, aedirnska rebeliantka, Królowa Doliny Pontaru (zależnie od wyborów).

Postać występująca w grach Wiedźmin 2: Zabójcy Królów i The Witcher Battle Arena.

Jej ojciec zaszczepił w niej miłość do ludzi, a także szacunek i tolerancję dla życia. Saskia charakteryzowała się niezwykłym hartem ducha, walecznością i odwagą.

Geralt był jedną z osób, które jako pierwsze poznały największy sekret Saskii – była ona złotą smoczycą (notabene córką przyjaciela Geralta – Borcha Trzy Kawki), mogącą polimorfować w postać człowieka, ale tylko w jedną postać ludzką, zaś jej ojciec, Villentretenmerth, mógł polimorfować w każdą, wybraną postać.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Uwaga! Ta sekcja zawiera szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Ścieżka Iorwetha

Na początku aktu II na naradzie wojennej Saskia zostaje otruta. Przez większość akcji aktu II Geralt szuka składników antidotum. Po jej uzdrowieniu wręcza ona wiedźminowi miecz Vandergrifta, aby przepędził mgłę upiorów. Po przepędzeniu mgły pod jej dowództwem armia Henselta została odparta od Vergen. Poprowadziła wówczas do walki głównie chłopów i nieludzi.

W akcie III pod wpływem czarów stała się bezwolnym narzędziem w rękach Filippy Eilhart oraz czarodziejki Sheali de Tancarville. Kiedy Geralt przybywa na Zjazd Czarodziejów do Loc Muinne, może współpracować z Filippą, a ta da mu sztylet-antidotum. Podczas narady Saskia lata nad miastem w swojej smoczej formie i pluje ogniem. Po długiej walce ze smoczycą, jeśli odzyskaliśmy antidotum, Geralt ulecza ją, a gdy wiedźmin go nie odzyskał zostawia smoka na pastwę losu lub dobija ją.

Ścieżka Roche'a

W akcie II, podczas walki z Henseltem zostaje ranna w twarz. Później wiedźmin spotyka ją w jaskini nieopodal Vergen, gdzie wręcza Geraltowi miecz Vandergrifta, aby przepędził mgłę upiorów.

W akcie III pod wpływem czarów stała się bezwolnym narzędziem w rękach Filippy Eilhart oraz czarodziejki Sheali de Tancarville. Kiedy Geralt przybywa na Zjazd Czarodziejów do Loc Muinne, Saskia lata nad miastem w swojej smoczej formie i pluje ogniem. Po długiej walce ze smoczycą mamy wybór: dobić ją lub zostawić.

Tutaj koniec znacznych szczegółów fabuły.

Rachunek sumienia

Saskia jest jedną z głównych bohaterek komiksu „Rachunek sumienia” wydanego jako dodatek do Wiedźmin 3: Serca z Kamienia. Komiks opowiada o wydarzeniach w Vergen pomiędzy drugą, a trzecią częścią gry.

Tajemnica bycia smokiem jest już powszechnie znana w mieście, a sama Dziewica z Aedirn sprawuje faktyczne rządy w wolnym mieście. Jako przywódczyni zarządza ekspedycję do opuszczonej kopalni srebra, której eksploatacja znacząco poprawiłaby sytuację ekonomiczną Vergen. Niestety droga do kopalni wiedzie przez bagnisty teren zamieszkały przez utopce, wyverny oraz chelonodrakona. Saskia postanawia przemienić się w smoka i zabić smokożółwia, lecz niestety krótko po przemianie wychodzą na jaw skutki rzuconych przez Filippę Eilhart zaklęć kontrolujących umysł. Wprawdzie urok został już zdjęty, ale Saskia w gadziej postaci nie panuje nad sobą. W wyniku tego Saskia atakuje towarzyszący jej oddział wojowników. Po powrocie do ludzkiej postaci Dziewica z Aedirn obiecuje już nigdy więcej nie przemieniać się w smoka.

Jakiś czas później do miasta zostaje wezwany Barclay Els, aby objąć stanowisko starosty. Saskia prosi o przybycie także Geralta do pomocy w zabiciu chelonodrakona. Wkrótce wychodzą na jaw gry polityczne nowego starosty. Wiedząc, że zostanie powołany, ale jeszcze przed objęciem stanowiska zaczął układać się z idącą na Północ armią Nilfgaardu. Na mocy traktatów Vergen ma pozostać niepodległe oraz neutralne wobec wojny i pozwolić wojskom cesarskim na przemarsz przez swoje terytorium. Jego posunięcie zostaje natychmiast skrytykowane przez Geralta, Saskię i Yarpena, którzy wiedzieli, że Czarni nie uszanują neutralności miasta. Postanawiają oni nie wyjawiać pozostałym mieszkańcom postępków Barclaya, aby nie niszczyć jego wizerunku wielkiego bohatera wojennego.

Po opracowaniu planu zabicia smokożółwia grupa bojowa wyrusza na bagna. Dochodzi do walki, w której ginie Barclay Els. Po złożeniu go ze wszystkimi honorami w kryptach niedaleko Vergen Saskia wraz z Geraltem opuszczają miasto. Dziewica z Aedirn uznaje, że rodzic musi pozwolić dziecku samodzielnie stawiać pierwsze kroki. Po słowach wiedźmina, iż nie każde dziecko potrafi przyznać się, że potrzebuje pomocy smoczyca powraca jednak do miasta.

Mieszkańcy stawiają bohaterski opór wojskom Nilfgaardu, lecz ostatecznie przegrywają. Saskia najprawdopodobniej ginie zabita przez żołnierzy wspieranych przez czarodziejów, a Vergen zostaje zrównane z ziemią jako kara za sprzeciwienie się cesarzowi.

The Witcher Battle Arena

Opis

Charyzmatyczna, odważna i honorowa smoczyca w ludzkiej postaci, znana także jako Saesenthessis. Powodowana współczuciem do prześladowanych i uciskanych wznieciła bunt w Aedirn, który miał dać początek wolnemu królestwu Doliny Pontaru.

Cena: 750

Umiejętności

  • Uderzenie Tarczą – Saskia szarżuje z wzniesioną tarczą, by zatrzymać się na pierwszym napotkanym przeciwniku. Trafiony przez nią wróg doznaje obrażeń oraz zostaje ogłuszony.
  • Ogniem i mieczem – Saskia podpala ostrze swej broni i wznosi ją, by po chwili uwolnić zeń falę ognia. Ognisty jęzor tnie i spopiela wszystko na swej drodze, zostawiając za sobą ścianę ognia, która zadaje ustawiczne obrażenia wrogom w jej zasięgu.
  • Smocza Dusza – Saskia uwalnia więzione w sobie płomienie, w gwałtownej eksplozji ognia. Fale płomieni rozrywają ziemie wokół niej, wznosząc ogniste ściany, które ustawicznie ranią przeciwników znajdujących się w ich zasięgu.
  • Umiejętność pasywna – Ukryty Smok – Gdy Saskia stoi pośród płomieni, jej zdolność regeneracji oraz szybkość stanowczo wzrastają.

Ciekawostki

  • W zależności od „Ścieżki” i naszych decyzji możemy ją uratować przeciwzaklęciem, pozostawić ranną własnemu losowi, bądź zabić.
  • Jeśli Geralt ją uratuje, w finałowej rozmowie ujawni swoje zainteresowanie krasnoludami (w angielskiej wersji gry).
  • Saskia była nieświadoma uczuć Iorwetha, a jego oddanie wobec siebie tłumaczyła walką o słuszną sprawę.
  • Po wydarzeniach z gry prawdopodobnie związała się z Iorwethem – gdyż jak sama przyznała „przydałby się jej chłop”.
  • Prawdopodobnie jej matką jest Myrgtabrakke.
  • Założyć może w zależności od decyzji gracza Wolne Państwo.
  • Była bardzo wyrozumiałą osobą. Gdy Geralt poprosił ją o symbole potrzebne do odczarowania mgły, ta dała mu je bez wahania zdając sobie sprawę z zagrożenia. Mimo współpracy z wojskiem Kaedwen i królem Henseltem zaproponowała Geraltowi przyłączenie się do rebelii, jednak wtedy Biały Wilk odmówił, bo miał zobowiązania wobec Vernona Roche'a.
  • Iorweth powiedział o Saskii, że jest ona uosobieniem dobra i całkowitym przeciwieństwem Eilhart. Geralt mówi to samo Triss, kiedy zdecydował się ją uratować zamiast pomóc elfowi i pozostawił smoczycę żywą w lesie.
  • Iorweth rozpuścił plotkę, aby Saskia miała posłuch u ludu, że za zabicie smoka została odznaczona na dworze w Vengerbergu.
  • W śnie „chłopa” w jaskini harpii, Geralt widzi Saskię jakożby już nie była „Dziewicą z Aedirn”, lecz to tylko sen jakiegoś chłopa.
  • Prawdopodobnie niezależnie czy w ścieżce Iorwetha pomożemy elfowi czy Triss, Saskia i tak zostanie odczarowana. Kiedy pomagamy czarodziejce, w Epilogu znajdujemy rannego Iorwetha z Kaedweńskimi żołnierzami, którzy mają przy sobie sztylet Filippy Eilhart – wcześniej odebrany elfowi.
  • Była osobą chełpliwą i zarozumiałą względem królów czy innych ludzi błękitnej krwi. Sheldon mówił, że Saskia gotowa byłaby plunąć w twarz samemu cesarzowi Emhyrowi.
  • Prawdopodobnie jest nawiązaniem do Joanny d'Arc (dziewicy z Orleanu) która także była bohaterką narodową.
  • W grze jest wspominana również Joanna z Łukomorza, która również miała dowodzić chłopskim powstaniem.
  • Pochodzenie imienia Saskia: nordyckie.

Galeria

Gwint

Szkice koncepcyjne & fan arty

Cut-sceny

Smocza forma