FANDOM

Sebastian Le Goff – szambelan i marszałek dworu na zamku w Beauclair. Człowiek o aparycji i zapachu cukiernika. Instruował Geralta jak ma się zachowywać na dworze, aby nie nie łamać zasad etykiety. Prowadził ceremonię Święta Kadzi.

– Jej miłości – poprawił, podchodząc, zażywny jegomość o aparycji cukiernika. – Darujcie, panie, że koryguję, ale w danych cyrkumstancjach muszę to uczynić. My tu, w Toussaint, wielce tradycję i protokół szanujemy. Jestem Sebastian Le Goff, szambelan i marszałek dworu.
– Miło mi.
– Oficjalnym i protokólarnym tytułem pani Anny Henrietty – szambelan nie tylko wyglądał jak cyrulik, ale nawet pachniał lukrem – jest "Jaśnie Oświecona".

Pani Jeziora

– (...) Gdyśmy wreszcie wszystko to osiągnęli i mieli zamiar odpocząć przy winie, zjawił się szambelan Le Goff, pachnący lukrem i nadęty jak świński pęcherz.
Pani Jeziora

– W danych cyrkumstancjach zaznaczyć muszę – zaczął nosowo szambelan Le Goff – że za stołem Jej Miłości nie ma miejsc poślednich, nikt miejscem za stołem mu przyznanym urażon czuć się nie ma prawa.
Pani Jeziora

Ba, nie wiedział o istnieniu korytarza i komnaty nawet szambelan Le Goff, o którym sądzono, że wie o Beauclair wszystko.
Pani Jeziora

CiekawostkiEdytuj

  • Jacques Le Goff to wybitny francuski mediewista.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki