FANDOM

Opisy z książek i gier

Młodziutka medyczka o ciemnorudych, przystrzyżonych tuż poniżej uszu włosach podniosła głowę znad atlasu anatomii, wstała z ławeczki (…) uśmiechnęła się, mrużąc wesołe piwne oczy (…) zmarszczyła zadarty nosek (…).
Krew elfów

Shani uśmiechnęła się jeszcze śliczniej, a Jaskier znowu nabrał ochoty, by wreszcie ułożyć balladę o dziewczętach takich jak ona – niezbyt ładnych, a pięknych, takich, które śniły się po nocach, podczas gdy te klasycznie urodziwe zapominało się po pięciu minutach.
Krew elfów

Medyczka, kryjąc się za jego plecami, mocowała się z koszulą. Poeta obserwował ją bezczelnie, w myśli szukając porównań i rymów do złotawego w świetle kaganka koloru jej skóry i kształtu malutkich piersi.
Krew elfów

- (…) Studiujesz medycynę, Shani? Który rok?
- Trzeci – burknęła dziewczyna.
- Ach (…). Siedemnaście lat, cóż za piękny wiek.

Krew elfów

Sprzedaję mu czasem leki wyszabrowane z pracowni w uczelni. Co się tak gapisz? Ojczym z trudem opłaca moje czesne... Bywa, że potrzebuję grosza... A znachor, mając prawdziwe lekarstwa, leczy ludzi... A przynajmniej ich nie truje... (...).
Krew elfów

Shani. Dziecko cuchnących miejskich zaułków, które trafiło na oxenfurcki uniwerek dzięki własnej żądzy wiedzy i dzięki niewyobrażalnym wyrzeczeniom opłacających czesne rodziców. Żaczek. Frant . Wesoły urwis. Co umie? Nawlekać igły? Nakładać opaski uciskowe? Trzymać haki? Ha, pytanie brzmi: kiedy ruda studenteczka zemdleje, puści haki i runie nosem w otwarty brzuch operowanego?
Pani Jeziora

Shani umarła w siedemdziesiąt dwa lata po bitwie. Jako słynna i otoczona szacunkiem emerytowana dziekanka katedry medycyny uniwersytetu oxenfurckiego. Pokolenia przyszłych chirurgów powtarzały jej słynny żart: "Zszyj czerwone z czerwonym, żółte z żółtym, białe z białym. Na pewno będzie dobrze." Mało kto zauważał, jak po wygłoszeniu tej facecji pani dziekan zawsze ukradkiem ociera łzę. Mało kto.
Pani Jeziora

Dane z dziennika Edytuj

Wkrótce po przybyciu na Podgrodzie w dramatycznych okolicznościach spotkałem Shani, znajomą z dawnych czasów. Shani jest całkowicie oddana swojej pasji, medycynie, a na Podgrodziu miała pełne ręce roboty, więc nie było czasu na pogaduszki. Odniosłem wrażenie, że ta rozsądna i mądra dziewczyna bardzo mnie lubi.

Wplątałem Shani w moje porachunki z Salamandrą i chociaż dziewczyna znalazła się w niebezpieczeństwie, wszystko skończyło się dobrze. Shani załatwiła swoje sprawy na Podgrodziu i wróciła do Wyzimy, do swojego domu w Dzielnicy Klasztornej.

Shani za dnia pracuje w Szpitalu Lebiody, wieczorem zaś udaje się na swoją stancję w Wyzimie Klasztornej. Nie lubi, gdy ktoś przeszkadza jej w pracy, dlatego z ważnymi sprawami lepiej przychodzić do domu Shani.

Na imprezie Shani opowiedziała o swoich przeżyciach podczas bitwy pod Brenną, gdy opatrywała rannych. Mam wrażenie, że Shani bardzo mnie ostatnio polubiła.

Oddanie Alvina Triss Merigold: Oddałem Alvina pod opiekę Triss. Shani uznała, że nie mam do niej zaufania i wolę czarodziejkę. Medyczka obraziła się na mnie i wygląda na to, że zakończyła nasz romans.

Oddanie Alvina Shani: Zdecydowałem, że oddam Alvina pod opiekę Shani. Medyczka potraktowała mój wybór jako dowód zaufania. Uznała, że lubię ją bardziej niż Triss, co poprawiło nasze stosunki.

Jaskier przekazał mi list od Shani. Dziewczyna prosi o odszukanie zaginionego Alvina. List przepełniony jest troską o malca i o mnie - Shani ma nadzieję, że obaj wrócimy i uda się nam założyć rodzinę.

Przeczytanie listu do Shani: Odpowiedziałem na list Shani i wyjaśniłem, co do niej czuję.

Shani przeniosła się do ogarniętej powstaniem Starej Wyzimy. W prowizorycznym lazarecie zaczęła leczyć rannych obu walczących stron.

Na Lodowym Pustkowiu spotkałem Shani, a właściwie jej obraz ukształtowany w moim umyśle. Medyczka wsparła mnie w pościgu za Wielkim Mistrzem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki