Fandom

Wiedźmińska Wiki

Shevlov

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Shevlov – dowódca wolnej kompanii, która na zlecenie Redanii nadzorowała przesuwanie granicy redańsko-temerskiej między Pontarią a Przyrzeczem, w dawnej Emblonii. Jednocześnie ściągali daninę z chłopów, których ziemie wcielili do Redanii, oraz pacyfikowali tych, którzy nie chcieli płacić. Shevlov służył kiedyś wraz z Javilem Fyshem w regularnym wojsku, w stopniu sierżanta. Nie wspominał dobrze tamtych czasów. Oszukuje Javila sprzedając mu niewłaściwą dziewczynę odebraną aguarze, która miała być Xymeną de Sepulvega. Nosił beret z piórami. Gdy jego wolna kompania pojmała Geralta, postanawia go postawić przed obliczem komendanta Findetann. Plany te pokrzyżował jednak Sorel, napadając na kompanię. Shevlov ginie postrzelony w głowę bełtem z arbalestu Pasztora.

Najemnicy z wolnej kompanii ShevlovaEdytuj

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

– Fysh.
– Panie sierżancie.
Shevlov żachnął się. Javil Fysh – nie bez kozery – nawiązał do dawnej znajomości, czasów wspólnej służby w regularnym wojsku. Shevlov nie lubił przypomnień o tamtych czasach. Nie chciał pamiętać ani o Fyshu, ani o służbie, ani o gównianym podoficerskim żołdzie.

Sezon burz

– Rzuć miecz – rozkazał jeździec w berecie z piórami, wyglądający na dowódcę. – Miecz na ziemię!
Sezon burz

Więcej w Fandom

Losowa wiki