Fandom

Wiedźmińska Wiki

Shilard Fitz-Oesterlen

3734strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Shilard Fitz-Oesterlen [j. wspólny: szilard fitz-osterlen, j. nilf. szilard fitz-esterlen] – nilfgaardzki ambasador w Redanii. Ze względu na swoje rozbudowane kontakty z wywiadem nilfgaardzkim i szpiegowanie, został uznany przez Dijkstrę za persona non grata w Redanii i odwołany z urzędu. Mimo oskarżeń o szpiegowanie, cesarz Emhyr wysłał go do prowadzenia negocjacji pokojowych z władcami Północy, których zwieńczeniem był Pokój Cintryjski.

Na widok wchodzącego do sali audiencyjnej nilfgaardzkiego ambasadora Dijkstra westchnął skrycie. Shilard Fitz-Oesterlen, poseł cesarza Emhyra var Emreisa, miał zwyczaj prowadzić rozmowy w języku dyplomatycznym i uwielbiał wplatać w zdania pompatyczne językowe dziwolągi, zrozumiale tylko dla dyplomatów i uczonych.
Chrzest ognia

Ambasador (...) Wiedział doskonale, że minister spraw zagranicznych siedział w lochu, a będąc tchórzem i idiotą, bez wątpienia wyznał Dijkstrze wszystko o swych konszachtach z nilfgaardzkim wywiadem (...). Wiedział, że siatka zorganizowana przez agentów Vattiera de Rideaux (...) została rozgromiona, a wszystkie nitki były w rękach Dijkstry. Wiedział też, że te nitki wiodły wprost do jego własnej osoby. Ale jego osobę chronił immunitet (...).
Chrzest ognia

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy KrólówEdytuj

Uwaga! Ta sekcja zawiera szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

W grze pełni rolę jednego z głównych antagonistów. Gracz spotyka Shilarda po raz pierwszy w prologu gry, gdy ten towarzyszy królowi Foltestowi przy oględzinach maszyn oblężniczych. Drugi raz spotyka go w lochach zamku La Valette, jeżeli Arjan zginął podczas oblężenia. Shilard pomaga wtedy Geraltowi uciec z lochu, na prośbę baronowej La Valette .

Shilard fitz-oesternlen card.jpg

Karta do gwinta.

Kolejne spotkanie z Shilardem następuje w akcie II, w obozie wojsk króla Henselta. Niezależnie od tego po której stronie gramy, dowiadujemy się że Shilard porwał Triss i udał się z nią do Loc Muinne . Tam każe Assire var Anahid ją odczarować, po czym ją zabija za członkostwo w Loży Czarodziejek

Jeżeli gracz w akcie III udaje się do obozu Nilfgaardczyków by ratować Triss Merigold, Shilard ginie z rąk dowódcy nilfgaardczyków - Renualda aep Matsena. Jeśli gracz postąpi inaczej Shilard bierze udział w obradach w amfiteatrze Loc Muinne. Wywołuje chaos wprowadzając na obrady Letho, który oskarża czarodziejki o zdradę stanu.

Scena śmierci Shilarda Fitz-Oesterlena

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Shilard miał syna, który studiował na nilfgaardzkiej akademii wojskowej. Jednak nie uczył się zbyt dobrze.
  • Shilard Fitz-Oesterlen pochodzi z arystokratycznej rodziny z Nilfgaardu, gdzie tytułował się baronem.
  • Berengar Leuvaarden wyjawił Shilardowi, że należy do elitarnej Korporacji Handlowej, która faktycznie będzie rządziła w świecie po Pokoju Cintryjskim. Symbolem tej organizacji była gwiazda otoczona płomieniami wpisana w trójkąt. W grze Wiedźmin 2 ambasador został ukazany z takim symbolem wiszącym na szyi, co pozwala sądzić, że Fitz-Oesterlen wstąpił do Korporacji Handlowej.
  • Głosu Shilardowi użyczył Włodzimierz Matuszak (szerszej publiczności znany jako proboszcz z "Plebanii").
  • Pochodzenie imienia Fitz: celtyckie.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki