FANDOM

Shilard Fitz-Oesterlennilfgaardzki ambasador w Redanii. Ze względu na swoje rozbudowane kontakty z wywiadem nilfgaardzkim i szpiegowanie, został uznany przez Dijkstrę za persona non grata w Redanii i odwołany z urzędu.

Mimo oskarżeń o szpiegowanie, cesarz Emhyr wysłał go do prowadzenia negocjacji pokojowych z władcami Północy, których zwieńczeniem był Pokój Cintryjski.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

W grze pełni rolę jednego z głównych antagonistów. Gracz spotyka Shilarda po raz pierwszy w prologu gry, gdy ten towarzyszy królowi Foltestowi przy oględzinach maszyn oblężniczych. Drugi raz spotyka go w lochach zamku La Valette, jeżeli Arjan zginął podczas oblężenia. Shilard pomaga wtedy Geraltowi uciec z lochu, na prośbę baronowej La Valette .

Kolejne spotkanie z Shilardem następuje w akcie II, w obozie wojsk króla Henselta. Niezależnie od tego po której stronie gramy, dowiadujemy się że Shilard porwał Triss i udał się z nią do Loc Muinne . Tam każe Assire var Anahid ją odczarować, po czym ją zabija za członkostwo w Loży Czarodziejek

Jeżeli Geralt w akcie III udaje się do obozu Nilfgaardczyków by ratować Triss Merigold, Shilard ginie z rąk dowódcy Nilfgaardczyków – Renualda aep Matsena. Jeśli wiedźmin postąpi inaczej, Shilard bierze udział w obradach w amfiteatrze Loc Muinne. Wywołuje chaos wprowadzając na obrady Letho, który oskarża czarodziejki o zdradę stanu.

Ciekawostki i inne informacje

  • Shilard miał syna, który studiował na nilfgaardzkiej akademii wojskowej, jednak nie uczył się zbyt dobrze.
  • Shilard Fitz-Oesterlen pochodzi z arystokratycznej rodziny z Nilfgaardu, gdzie tytułował się baronem.
  • Berengar Leuvaarden wyjawił Shilardowi, że należy do elitarnej Korporacji Handlowej, która faktycznie będzie rządziła w świecie po Pokoju Cintryjskim. Symbolem tej organizacji była gwiazda otoczona płomieniami wpisana w trójkąt. W grze Wiedźmin 2 ambasador został ukazany z takim symbolem wiszącym na szyi, co pozwala sądzić, że Fitz-Oesterlen wstąpił do Korporacji Handlowej.

Galeria