FANDOM

Sievers – oficer nilfgaardzki, dowodzący Grupą bojową Sievers wchodząca w skład VII brygady Daerlańskiej. W bitwie pod Brenną, wraz z niedobitkami z siódmej Daerlańskiej, dokonał samobójczej szarży na żołnierzy Wolnej Kompanii, aby dać Menno Coehoornowi czas na ucieczkę.

Dane z książek Sapkowskiego

Do operacji "Centaur" brygada przystąpiła jako oddział wydzielony IV Armii Konnej. Otrzymaliśmy wsparcie w postaci trzech rot lekkiej jazdy verdeńskiej, które przydzieliłem, do Grupy Bojowej "Vreemde". Z reszty brygady, wzorem kampanii w Aedirn, wydzieliłem Grupy Bojowe "Sievers" i "Morteisen", każdą w składzie czterech szwadronów.
Chrzest ognia

– Dajcie wasz płaszcz i hełm, panie marszałku – rotmistrz Sievers starł z twarzy pot i krew. – Bierzcie moje! Zsiadajcie z rumaka, bierzcie mojego... Nie protestujcie! Wy musicie żyć! Jesteście niezbędni cesarstwu, niezastąpieni... My, Daerlańczycy, uderzymy na Nordlingów, ściągniemy ich na siebie, wy zaś spróbujcie przebijać się tam, w dole, poniżej rybnika...
– Nie wyjść wam z tego – mruknął Coehoorn, chwytając podawane mu wodze.
– To zaszczyt – wyprostował się w siodle Sievers. – Jestem żołnierzem! Z Siódmej Daerlańskiej! Do mnie, wiara! Do mnie!
– Powodzenia – mruknął Coehoorn, zarzucając na ramiona daerlański płaszcz z czarnym skorpionem na ramieniu. – Sievers?
– Tak, panie marszałku?
– Nic. Powodzenia, chłopcze.
– I wam niech szczęście sprzyja, panie marszałku. W konie, wiara!
Coehoorn patrzył im w ślad. Długo. Do momentu, w którym grupka Sieversa z hukiem, wrzaskiem i łomotem zderzyła się z kondotierami. Z przeważającym liczebnie oddziałem, któremu zresztą w sukurs natychmiast pospieszyły inne. Czarne płaszcze Daerlańczyków zniknęły wśród kondotierskiej szarości, wszystko utonęło w kurzu.

Pani Jeziora

Ciekawostki

  • Jakob Sievers - rosyjski generał i dyplomata.
  • Eduard Sievers - niemiecki filolog, mediewista (badacz średniowiecza) i językoznawca.
  • Wolfram Sievers - kierownik nazistowskiej organizacji badawczej Ahnenerbe.