FANDOM

Sihill – drogocenny miecz wykuty w Mahakamie z użyciem bardzo zaawansowanych technik metalurgicznych i płatnerskich. Jedną sztukę pierwotnie posiadał Zoltan Chivay, później walczył nią Geralt. Na mieczu wyryte były krasnoludzkie runy znaczące w wolnym tłumaczeniu: "Na pohybel skurwysynom".

W przeciwieństwie do mieczy robionych przez ludzi czy też elfy, w sihillu z najtwardszej stali jest ostrze, nie zaś jego rdzeń. Była to stal przy okazji bardzo lekka, znana tylko krasnoludom. Można snuć przypuszczenia, że dodawano do niej różne metale kolorowe lub szlachetne. Co do rękojeści, to nie jest ona przytwierdzana do klingi tak, by stanowiła wraz z nią jedną całość. Dla ozdoby na klindze umieszczano runy, tak jak w wypadku broni robionej przez gnomy.

Bron sihill.gif

Miecz mierzył około czterdziestu cali, ważył zaś nie więcej niż trzydzieści pięć uncji. Pokryta na znacznej długości tajemniczymi znakami runicznymi klinga miała niebieskawe zabarwienie i była ostra jak brzytwa, przy odrobinie wprawy można by się nią ogolić. Dwunastocalowa, owinięta krzyżującymi się paskami jaszczurczej skóry rękojeść miała zamiast głowicy walcowatą mosiężną skuwkę, jelec był bardzo mały i misternie wykonany.
Chrzest ognia

(...) a mój sihill ma głownię kutą ze stopu uszlachetnianego grafitem i boraksem...
- Nowoczesna technika! - nie wytrzymał Percival, gorączkując nieco, albowiem dyskurs niechybnie schodził na dobrze znane mu sprawy. - Konstrukcja i kompozycja głowni, liczne warstwy miękkiego rdzenia, okute twardą, nie zaś miękką stalą...

Chrzest ognia

– Na moim sihillu (...) wyryte jest starodawnymi krasnoludzkimi runami prastare krasnoludzkie zaklęcie. Niech no tylko który ghul zbliży się na długość klingi, popamięta mnie. O, popatrzcie.
- (...) Więc to są słynne tajne runy krasnoludów? Co głosi ten napis?
- "Na pohybel skurwysynom!"

Chrzest ognia

Vilgefortz zwrócił ku niemu oczy i rękę, z której z rykiem buchnęły płomienie. Wiedźmin odruchowo zasłonił się mieczem. Pokryta runami krasnoludzka klinga, o dziwo, osłoniła go, rozcięła strugę ognia na pół.
Pani Jeziora

– (...) Gospodarzu, pozwól! Oto miecz mahakamski sihill z kuźni samego Rhundurina. Był to podarek. Obdarowany go nie chce, darowującemu przyjąć zwrotu nie wolno. Weź go więc ty, przymocuj nad kominem. Przemianuj karczmę na "Pod Wiedźmińskim Mieczem".
Pani Jeziora

W grze WiedźminEdytuj

Runiczny Sihill z Mahakamu, najlepszy miecz Stalowy do zdobycia w grze.

G'valchir

Statystyki

Obrażenia + 100%

  • Przenikanie zbroi przeciwnika.
 Kupno Sprzedaż 
1000 złoty  200 złoty 

Istnieją 4 sposoby na zdobycie tego oręża:

  • Opcjonalnie po dostarczeniu trofeów z 10 potworów Wielkiemu Łowczemu Królewskiemu.
  • Po wykonaniu zadania "Nie będzie bolało" dla Zahina Schmartza.
  • Jeżeli w zadaniu "Aksamit i błoto" odnaleźliśmy 1 lub 2 kuzynków i zdecydowaliśmy nie oddać reszty pieniędzy Jeanowi Pierre'owi (łowcy głów) dostaniemy go po jego zabiciu.
  • Możemy znaleźć go na polach w IV rozdziale, ale tylko do patcha 1.2 tylko jeśli pierwszy raz jesteśmy w tej lokacji, kolejne patche usuwają ten miecz. Jest wtedy strzeżony przez grupę wywern. To miejsce znajduje się na północny wschód od chaty pustelnika. Na mapie oznaczone jako Łąki. Znajdziemy tam jeszcze płotek i zwłoki których nie można przeszukać.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy KrólówEdytuj

Można go zaimportować wraz z save'ami z pierwszej części.

Ciekawostki Edytuj

  • Sihill ma bardzo krótkie jelce oraz 40 cali długości (1 metr).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki