FANDOM

Weapons Gvalchir

Sihill – drogocenny miecz wykuty w Mahakamie z użyciem bardzo zaawansowanych technik metalurgicznych i płatnerskich. Jedną sztukę pierwotnie posiadał Zoltan Chivay, później walczył nią Geralt. Na mieczu wyryte były krasnoludzkie runy znaczące w wolnym tłumaczeniu: Na pohybel skurwysynom.

W przeciwieństwie do mieczy robionych przez ludzi czy też elfy, w sihillu z najtwardszej stali jest ostrze, nie zaś jego rdzeń. Była to stal przy okazji bardzo lekka, znana tylko krasnoludom. Można snuć przypuszczenia, że dodawano do niej różne metale kolorowe lub szlachetne. Co do rękojeści, to nie jest ona przytwierdzana do klingi tak, by stanowiła wraz z nią jedną całość. Dla ozdoby na klindze umieszczano runy, tak jak w wypadku broni robionej przez gnomy.

W grze Wiedźmin

Istnieją 4 sposoby na zdobycie tego oręża:

  • Opcjonalnie po dostarczeniu trofeów z 10 potworów Wielkiemu Łowczemu Królewskiemu.
  • Po wykonaniu zadania „Nie będzie bolało” dla Zahina Schmartza.
  • Jeżeli w zadaniu „Aksamit i błoto” odnaleźliśmy 1 lub 2 kuzynków i zdecydowaliśmy nie oddać reszty pieniędzy Jeanowi Pierre'owi (łowcy głów) dostaniemy go po jego zabiciu.
  • Możemy znaleźć go na polach w IV rozdziale, ale tylko do patcha 1.2 tylko jeśli pierwszy raz jesteśmy w tej lokacji, kolejne patche usuwają ten miecz. Jest wtedy strzeżony przez grupę wywern. To miejsce znajduje się na północny wschód od chaty pustelnika. Na mapie oznaczone jako Łąki. Znajdziemy tam jeszcze płotek i zwłoki których nie można przeszukać.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Można go zaimportować wraz z save'ami z pierwszej części.

Ciekawostki

  • Sihill ma bardzo krótkie jelce oraz 40 cali długości (1 metr).
  • Geralt chciał podarować Sihill karczmarzowi w Rivii.