Fandom

Wiedźmińska Wiki

Smocze Kły

3796stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Smocze Kły - dwie wulkaniczne rafy na krańcu przylądka Bremervoord. Gdy następuje czas odpływu, Smocze Kły przypominają góry. Na ich wysokości znajduje się półka skalna, granica głębi i schody, które najprawdopodobniej prowadzą do Ys.

- Smocze Kły - wtrącił Agloval. - To dwie duże wulkaniczne rafy na krańcu przylądka. Widać je z naszego wybrzeża.
- Ano - potwierdził Zelest. - Zwykle to nie Żeglowało się tamój, bo to wiry tam, kamienie, nurkować niebezpiecznie.

Trochę poświęcenia, w zbiorze Miecz przeznaczenia

Geralt patrzył w stronę przylądka, na Smocze Kły, wgryzione w huczący, spieniony przybój.
- Essi - spytał. - A gdy zacznie się odpływ?
- To co?
- Jak daleko cofnie się morze?
- A co... Ach, rozumiem. Tak, masz rację. Cofnie się aż do linii szelfu.
- Linii czego?
- No, jakby półki, którą tworzy dno, płaskiej płycizny, urywającej się krawędzią na granicy głębiny.
- A Smocze Kły...
- Są dokładnie na krawędzi.
- I będą osiągalne suchą nogą. Ile miałbym czasu?

Wiedźmin wzruszył ramionami, kierując się w stronę odsłoniętej przez fale kamienistej równiny, ku dwóm zębatym rafom, zwanym Smoczymi Kłami, teraz wyglądającymi jak góry.

Poszarpana, spękana połka kończyła się nagle równą, ostrą krawędzią, opadała w dól prostym kątem. Pod powierzchnia wody widać było wyraźnie ogromne, kanciaste, regularne bloki białego marmuru, obrośnięte glonami, mięczakami i ukwiałami, falującymi w wodzie jak kwiaty na wietrze.
- Co to jest? Wygląda jak... Jak schody.

- Pięknie, mości książę - zakpił Jaskier. - Szkoda, że was z nami nie było tam, przy Smoczych Kłach. Dalibyśmy wam może z wiedźminem szansę spotkania z jednym z tamtych, z morza, z mieczem w ręku.

Więcej w Fandom

Losowa wiki