FANDOM

Smok – potwór latający, reprezentujący siły Chaosu. Wielu ludzi uważa je za największego wroga rasy ludzkiej. Jest niezwykle inteligenty. Praktycznie nie posiada naturalnych wrogów nie licząc człowieka. Wokół smoków krąży wiele legend, jednak rzeczą, która najbardziej popycha ludzi do polowań na smoki, są gromadzone przez nie skarby. W dalekiej Zerrikanii składa się ofiary przed podobizną smoka.

Stworzono pewien podział, który określa smoki zielone, czerwone oraz czarne jako Smoki właściwe. Smoki stanowią również źródło wielu towarów, dlatego też atakowane są ze względu na łzy i zęby (do wyrobu czarodziejskich leków i eliksirów), krew (dodawaną do kosmetyków). Ogon smoka stanowi w niektórych okolicach prawdziwy przysmak. Nienawiść ludzi do tych stworzeń wynika z prostej przyczyny - wielu ma problem z odróżnieniem smoka od widłogona, czy innych stworzeń latających. Innym powodem nienawiści do smoków jest to, że są w stanie zasiać ogromną pożogę w wąskich uliczkach miast zionąc ogniem lub pożerając bydło na pastwiskach.

Znane rodzaje smoków

Ważniejsze smoki

Dane z różnych źródeł

Według gry fabularnej Wiedźmin: Gra Wyobraźni nazwa Zerrikanii pochodzi od smoka Zerrikantermenta.

Zobacz też