FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy stworzenia. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.

Smok – stworzenie latające, reprezentujące siły Chaosu. W XIII w. określany był jako wymierająca rasa inteligentnych gadów.

Opis Edytuj

Charakterystyka Edytuj

Wyglądem przypominały olbrzymie, smukłe jaszczury. Rosły przez tysiąclecia, a starożytne okazy bywały wielkie jak wzgórza. Miały smukłą szyję, długi ogon, trójkątną głowę z zębatą paszczą, ciało pokryte twardą łuską, szponiaste łapy i wielkie, nietoperzowate skrzydła. Smocze zęby bywały długie i ostre, a szyja porośnięta rzędem trójkątnych wyrostków. Wylegiwały się na skarbach, przez co czasami klejnoty i monety wtapiały się w ich brzuch, tworząc trudny do przebicia pancerz[1].

Smoki nie tworzyły własnego społeczeństwa - żyły samotnie lub z życiowym partnerem. Rozmnażały się wykluwając się z jaj. Nie były naturalnymi wrogami człowieka. Zostały przez nich znienawidzone przez żądzę zdobywania skarbów. Aby zdobyć złoto, srebro lub klejnoty były zdolne do niszczenia miast czy napadania na kupieckie karawany[1].

Żywiły się głównie upolowaną zwierzyną, zwykle bydłem, ponieważ najłatwiej było im je zdobyć. Na ludzi napadały w ostateczności, czując do nich spory respekt. Atakowały najczęściej z powietrza, wbijając pazury w ofiarę, unosząc ją i przenosząc w zaciszne miejsce. Podczas walki na ziemi uderzały giętkim, gibkim ogonem[1].

Były, oprócz kotów, jedynymi stworzeniami, które potrafiły pobierać moc z intersekcji[2].

Wbrew legendy, smoki nie były zdolne do mówienia. Porozumiewały się telepatycznie[1].

Historia Edytuj

Według wielu legend to smoki były pierwszymi stworzeniami obdarzonymi rozumem i przez wiele lat władały światem. Ludzie uważali je za największego wroga rasy ludzkiej. Były niezwykle inteligentne. Praktycznie nie posiadały wrogów nie licząc człowieka. Wokół smoków krążyło wiele legend, jednak rzeczą, która najbardziej popychała ludzi do polowań na smoki, były gromadzone przez nie skarby. W Zerrikanii składano ofiary przed podobizną smoka[3].

Stworzono podział, który określał smoki zielone, czerwone, czarne i białe jako tzw. smoki właściwe. Smoki stanowiły również źródło wielu towarów, dlatego też atakowane są ze względu na łzy i zęby (do wyrobu czarodziejskich leków i eliksirów), krew (dodawaną do kosmetyków). Ogon smoka stanowił w niektórych okolicach prawdziwy przysmak. Nienawiść ludzi do tych stworzeń wynikała z prostej przyczyny - wielu miało problem z odróżnieniem smoka od widłogona czy innych drakonidów. Innym powodem nienawiści do smoków było to, że były w stanie zasiać ogromną pożogę w wąskich uliczkach miast zionąc ogniem lub pożerając bydło na pastwiskach[1].

Nazwa Zerrikanii pochodziła od smoka Zerrikantermenta[1].

Znane rodzaje smoków Edytuj

Ważniejsze smoki Edytuj

Potwory smokopodobne Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Wiedźmin: Gra Wyobraźni
  2. Krew elfów
  3. Granica możliwości
  4. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów