FANDOM

Złote smoki – uznawane są za legendarne, na całym świecie żyje zaledwie kilku przedstawicieli tej odmiany. Jedynym przedstawicielem występującym w prozie Sapkowskiego jest Villentretenmerth (Borch Trzy Kawki). Stworzenia te potrafią dowolnie się polimorfować. Jak większość smoków mogą używać magii, jednak zwykle są to zaklęcia pirokinetyczne i mentalne. Mają dar telepatii. Złote smoki potrafią zionąć zarówno ogniem, jak i gorącą parą. Przeciętnie osiągają wielkość 20 metrów.

Przedstawiciele Edytuj

Z książek Edytuj

Z gry RPG Wiedźmin: Gra Wyobraźni Edytuj

Z gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Na niewysokim pagórze siedziało stworzenie. Siedziało, wyginając w regularny łuk długą, smukłą szyję, skłoniwszy wąską głowę na wysklepioną pierś, oplatając ogonem przednie, wyprostowane łapy. Było w tym stworzeniu, w pozycji, w jakiej siedziało, coś pełnego niewysłowionej gracji, coś kociego, coś, co zaprzeczało ewidentnie jego gadziej proweniencji. Niezaprzeczalnie gadziej. Stworzenie było bowiem pokryte łuską, wyraźną w rysunku, błyszczącą rażącym w oczy blaskiem jasnego, żółtego złota. Bo stworzenie siedzące na pagórku było złote - złote od czubków zarytych w ziemię pazurów po koniec długiego ogona, poruszającego się leciutko wśród porastających pagórek ostów. Patrząc na nich wielkimi, złotymi oczami, stworzenie rozwinęło szerokie, złociste, nietoperze skrzydła i tak trwało nieruchome, każąc się podziwiać.
Miecz przeznaczenia

Dane z innych źródeł Edytuj

Wiedźmin: Gra Wyobraźni Edytuj

W grze fabularnej Wiedźmin: Gra Wyobraźni złote smoki traktowane są jako jedna z ras smoków. W dodatku o Zerrikanii opublikowanym w miesięczniku "Magia i Miecz" autorstwa Martyny Tomaszewskiej pojawia się imię jeszcze jednego złotego smoka - Zerrikantermenta, od którego imienia pochodzi nazwa krainy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki