FANDOM

Królestwo Sodden
Stolica Nieznana
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa Ekkehard z Sodden
Jednostka monetarna Oren Temerski, dawniej Złoty Dukat Cintryjski
Język urzędowy Język Wspólny
Herb
nieoficjalny
Nieoficjalny herb Sodden
Propozycja herbu Sodden.

Sodden – Niedawne królestwo po obu stronach Jarugi było wasalem królestwa Cintry. Po I wojnie Nilfgaardu z Nordlingami zostało rozdzielone na dwie części: Górne Sodden pod panowaniem Nilfgaardu i Dolne Sodden, pod panowaniem Temerii. Po zawarciu Pokoju Cintryjskiego Górne Sodden zostaje dołączone do Temerii, więc całe dawne Sodden jest pod berłem temerskim.

ReligiaEdytuj

Jak w innych państwach Północy, dominują tu kulty: Wiecznego Ognia, Melitele, Proroka Lebiody i Kreve.

KulturaEdytuj

O kulturze tego kraju także wiemy niewiele. Ludzie w Sodden są bardzo religijni i przywiązani do swych bohaterów o czym może świadczyć cześć jaką oddaje się bohaterom z Soddeńskiego Wzgórza.

Nieoficjalny herb Dolnego Sodden Dolne Sodden Edytuj

Dolne Sodden - Część Sodden, która pozostała niezależna po I wojnie z Nordlingami. Szybko jednak swoją niezależność straciło, gdyż po śmierci króla Ekkeharda z Sodden, władzę tam przejął Foltest, który był jego przyrodnim siostrzeńcem. Sukcesja przebiegła pokojowo, gdyż Soddeńczy sami obrali Foltesta królem . Po Pokoju Cintryjskim obie części Sodden się połączyły.

Dolne Sodden ma dość duże znaczenie symboliczne gdyż to tutaj Nordlingowie pokonali siły cesarskie w dwóch walnych bitwach.

Dolne Sodden - Część Temerii
Stolica Nieznana
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa Władcy Temerii
Język urzędowy Język Wspólny
Waluta Oren Temerski
Herb
nieoficjalny
Nieoficjalny herb Dolnego Sodden
Propozycja herbu Dolnego Sodden.
Mapa dolne sodden.JPG

Mapa Dolnego Sodden

Pierwszą pod wzgórzem soddeńskim podczas pierwszej wojny Nilfgaardu z państwami północnymi, drugą natomiast wygrali pod Mayeną podczas II wojny Nilfgaardu z Nordlingami. Obie te bitwy miały kluczowe znaczenie dla przebiegu wojny.

Ważniejsze miasta i warownie Edytuj

Obiekty Naturalne Edytuj

Nieoficjalny herb Górnego Sodden Górne Sodden Edytuj

Górne Sodden - Była część nilfgaardzkiej prowincji Cintra
Stolica Cintra (miasto)
Ustrój polityczny

Część nilfgaardzkiej prowincji Cintra

Władca Menno Coehoorn, do czasu Bitwy pod Brenną
Język urzędowy Język Wspólny, Dialekt Nilfgaardzki
Waluta Floren Nilfgaardzki
Herb: Nieoficjalny herb Górnego Sodden
Propozycja herbu Górnego Sodden przed Pokojem Cintrijskim.

Górne Sodden - Od czasów I Wojny Północnej należał do Nilfgaardu i był częścią prowincji Cintra. Po pokoju cintryjskim zostało wcielone do Temerii.

Ważniejsze miasta i warownie Edytuj

Obiekty Naturalne Edytuj

Dotyczące położenia:

Zachodni kraniec Starej Drogi leży w Brugge, wschodni w Temerii, środek natomiast w Sodden
Miecz przeznaczenia

- Te łodzie - rzekł od niechcenia bankier, patrząc na powałę - transportuje się na południe. Do Sodden i Brugge, nad Jarugę.
Czas pogardy

- A koncentracja wojsk cesarskich w Verden i w Cintrze? Rajdy zbrojnych band na Sodden i Brugge? Sodden i Brugge to temerskie protekcje, my zaś jesteśmy w sojuszu z Temerią, ekscelencjo, ataki na Temerię to ataki na nas.
Chrzest ognia

– Ha! A więc to takie wieści was doszły? Nilfgaard, tak? Przekraczają Jarugę w Sodden? Uderzają na Brugge? Dlatego wyruszacie?
Chrzest ognia

- My właśnie na wschód zmierzamy - ciągnął Zoltan Chivay. - Jedyna szansa to skryć się za front, a od wschodu, od rzeki Iny, ruszą się w końcu wojska temerskie. Chcemy tedy iść leśnymi duktami do wzgórz Turlough, potem Starą Drogą do Sodden, do rzeki Chotli, która do Iny wpada.
Chrzest ognia

Krasnolud święcie wierzył, że podobnie jak podczas poprzedniej wojny właśnie zza Iny, z Sodden, ruszy druzgocące kontruderzenie północnych królestw, po którym niedobitki złamanego Nilfgaardu sromotnie zemkną za Jarugę.
Chrzest ognia

– (...) Atakując w Dol Angra, Emhyr jednocześnie zabezpieczył sobie flankę zawierając separatystyczny układ z Foltestem z Temerii. Ale natychmiast po zakończeniu działań bojowych w Aedirn cesarz bez ceregieli złamał pakt i uderzył na Brugge i Sodden. Swoimi tchórzliwymi rokowaniami Foltest zyskał dwa tygodnie pokoju. Dokładnie: szesnaście dni.
Wieża Jaskółki

Dotyczące historii:

Ekkehard z Sodden był przyrodnim bratem mojej matki. Dziwi was, że po jego śmierci Wolne Stany przyniosły koronę mnie, jego krewniakowi?
Krew elfów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki