FANDOM

Sodden – królestwo po obu stronach Jarugi, wasal królestwa Cintry. Po I wojnie Nilfgaardu z Nordlingami zostało rozdzielone na dwie części: Górne Sodden pod, panowaniem Nilfgaardu, i Dolne Sodden, pod panowaniem Temerii. Po zawarciu Pokoju Cintryjskiego Górne Sodden zostaje dołączone do Temerii, więc całe dawne Sodden jest pod berłem temerskim.

Religia Edytuj

Jak w innych państwach Północy, dominują tu kulty: Wiecznego Ognia, Melitele, Proroka Lebiody i Kreve.

KulturaEdytuj

O kulturze tego kraju także wiemy niewiele. Ludzie w Sodden są bardzo religijni i przywiązani do swych bohaterów o czym może świadczyć cześć jaką oddaje się bohaterom z Soddeńskiego Wzgórza.

Dolne Sodden Edytuj

Dolne Sodden – część Sodden, która pozostała niezależna po I wojnie z Nordlingami. Szybko jednak swoją niezależność straciło, gdyż po śmierci króla Ekkeharda z Sodden, władzę tam przejął Foltest, który był jego przyrodnim siostrzeńcem. Sukcesja przebiegła pokojowo, gdyż Soddeńczy sami obrali Foltesta królem. Po Pokoju Cintryjskim obie części Sodden się połączyły.

Dolne Sodden ma dość duże znaczenie symboliczne gdyż to tutaj Nordlingowie pokonali siły cesarskie w dwóch walnych bitwach.

Pierwszą pod wzgórzem soddeńskim podczas pierwszej wojny Nilfgaardu z państwami północnymi, drugą natomiast wygrali pod Mayeną podczas II wojny Nilfgaardu z Nordlingami. Obie te bitwy miały kluczowe znaczenie dla przebiegu wojny.

Ważniejsze miasta i warownie Edytuj

Obiekty Naturalne Edytuj

Górne Sodden Edytuj

Górne Sodden – część prowincji Cintra od czasów I Wojny Północnej, należało do Nilfgaardu. Po pokoju cintryjskim zostało wcielone do Temerii.

Obiekty Naturalne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Do czasu Bitwy pod Brenną.