FANDOM

Sorel Albert Amador Degerlung – młody czarodziej z Rissbergu, asystent Ortolana.

Charakter i wygląd

Chorobliwie ambitny mag. Fascynują go zakazane eksperymenty, w których bierze czynny udział. Sprawia wrażenie utalentowanego i potrafi poświęcić wiele dla kariery.

Miał długie włosy i zniewieściały typ urody, w skutek czego był bardzo atrakcyjnie wyglądającym młodzieńcem zarówno dla kobiet jaki i mężczyzn.

Historia

Praca u boku Ortolana

Przychylność i uroda pozwoliła mu otrzymać od Kapituły i czarodziejów z Rissbergu przydział u boku Ortolana. Jego zadaniem, tak jak jego poprzedników, było szpiegowanie i sabotowanie najbardziej niebezpiecznych projektów starego czarodzieja.

Dla zbudowania sobie pozycji i zdobycia respektu wśród konfratrów, zadbał o to, by myślano, iż Ortolan darzy go wielkim afektem i zdradza mu największe tajemnice magii, w tym goecji (przyzywania demonów). Aby uwiarygodnić swoje zdolności, których nigdy nie posiadł, dokonywał wraz z Buem i Bangiem masowych morderstw na Tukajskim Pogórzu. Miały one wyglądać na dzieło człowieka opętanego przez demona. Czarodzieje z Rissbergu uwierzyli w to, że Sorel umie przywoływać demony i rzeczywiście przestali go lekceważyć. Jednak skala dokonywanych przez młodego maga mordów popchnęła ich do zrobienia czegoś, czego Sorel się nie spodziewał. Wynajęli wiedźmina.

Zdemaskowanie

Podczas jednego z patroli po Tukajskim Pogórzu Geraltowi udało się złapać Sorela na gorącym uczynku w osadzie Sośnica. Wiedźmin nie wiedział, że młody czarodziej idąc za radą Ortolana zastawił na niego pułapkę. Sorelowi udało się podstępem teleportować wraz z Geraltem do swojej kryjówki, z której później wiedźminowi jednak udało się uciec. Wiedźmin i czarodziej spotykali się ponownie, gdy Geralt, ujęty przez wolną kompanię Shevlova, prowadzony był do Findetann. Sorel i jego podwładni po namierzeniu wiedźmina przeprowadzili atak na kompanię i wymordowali jej członków, jednak nie udało im się dopaść Geralta.

Aresztowanie i śmierć

Niedługo potem został zatrzymany przez Pinety'ego i Harlana Tzarę, którzy doprowadzili go na Rissberg i postawili przed komisją. Nie wyciągnięto wobec niego niemal żadnych konsekwencji, a całą sprawę postanowiono wyciszyć.

Po tym, jak Ortolan mianował go swoim dziedzicem i przekazał mu Cytadelę, Sorel został jedynie zatrzymany w areszcie domowym. Cytadela stała się zarówno jego więzieniem, jak i schronieniem, a w końcu również miejscem śmierci – został zabity przez Geralta.

Ciekawostki

  • Nie wykazuje niechęci do homoseksualizmu jeżeli daje mu on korzyści.
  • Na klatce piersiowej miał wytatuowany sigil - dwa nachodzące na siebie okręgi. Tatuaż był używany do teleportacji i został wykonany przez Ortolana.
  • Przed śmiercią wyznał, że na zlecenie Biruty Icarti wykonał medalion, po którego założeniu zginął król Belohun.
  • Według gry Wiedźmin 3: Krew i Wino udało mu się dość dokładnie wyznaczyć położenie miejsca w Toussaint, w którym granica między sferami jest bardzo cienka. Podejrzewał, że to tam nastąpiło otwarcie przejścia pomiędzy światami.