Fandom

Wiedźmińska Wiki

Sorel Degerlund

3853strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Sorel Albert Amador Degerlung – młody czarodziej z Rissbergu, asystent Ortolana. Chorobliwie ambitny mag. Fascynują go zakazane eksperymenty, w których bierze czynny udział. Sprawia wrażenie utalentowanego i potrafi poświęcić wiele dla kariery. Miał długie włosy i zniewieściały typ urody, w skutek czego był bardzo atrakcyjnie wyglądającym młodzieńcem zarówno dla kobiet jaki i mężczyzn, co pozwoliło mu osiągnąć zamierzone cele i przychylność Kapituły.

Właśnie ta przychylność i uroda pozwalają mu otrzymać od Kapituły i czarodziejów z Rissbergu przydział u boku Ortolana. Jego zadaniem, tak jak jego poprzedników, było szpiegowanie i sabotowanie najbardziej niebezpiecznych projektów starego czarodzieja. Dla zbudowania sobie pozycji i zdobycia respektu wśród konfratrów, zadbał o to, by myślano, iż Ortolan darzy go wielkim afektem i zdradza mu największe tajemnice magii, w tym goecji (przyzywania demonów). Aby uwiarygodnić swoje zdolności, których nigdy nie posiadł, dokonywał wraz z Buem i Bangiem masowych morderstw na Tukajskim Pogórzu. Miały one wyglądać na dzieło człowieka opętanego przez demona. Czarodzieje z Rissbergu uwierzyli w to, że Sorel umie przywoływać demony i rzeczywiście przestali go lekceważyć. Jednak skala dokonywanych przez młodego maga mordów popchnęła ich do zrobienia czegoś, czego Sorel się nie spodziewał. Wynajęli wiedźmina.

Podczas jednego z patroli po Tukajskim Pogórzu Geraltowi udaje się złapać Sorela na gorącym uczynku w osadzie Sośnica. Wiedźmin nie wiedział, że młody czarodziej idąc za radą Ortolana zastawił na niego pułapkę. Sorelowi udało się podstępem teleportować wraz z Geraltem do swojej kryjówki, z której później wiedźminowi jednak udało się uciec. Wiedźmin i czarodziej spotykają się ponownie, gdy Geralt, ujęty przez wolną kompanię Shevlova, prowadzony był do Findetann. Sorel i jego podwładni po namierzeniu wiedźmina przeprowadzili atak na kompanię i wymordowali jej członków, jednak nie udało im się dopaść Geralta.

Niedługo potem został zatrzymany przez Pinety'ego i Harlana Tzarę, którzy doprowadzili go na Rissberg i postawili przed komisją. Nie wyciągnięto wobec niego niemal żadnych konsekwencji, a całą sprawę postanowiono wyciszyć. Po tym, jak Ortolan mianował go swoim dziedzicem i przekazał mu Cytadelę, Sorel został jedynie zatrzymany w areszcie domowym. Cytadela stała się zarówno jego więzieniem, jak i schronieniem, a w końcu również miejscem śmierci. Został zabity przez Geralta.

CiekawostkiEdytuj

  • Nie wykazuje niechęci do homoseksualizmu jeżeli daje mu on korzyści;
  • Na klatce piersiowej miał wytatuowany sigil - dwa nachodzące na siebie okręgi. Tatuaż był używany do teleportacji i został wykonany przez Ortolana;
  • Miał miętowy oddech.
  • Przed śmiercią wyznał, że na zlecenie Biruty Icarti wykonał medalion, po którego założeniu zginął król Belohun.
  • Według gry Wiedźmin 3: Krew i Wino udało mu się dość dokładnie wyznaczyć położenie miejsca w Toussaint, w którym granica między sferami jest bardzo cienka. Podejrzewał, że to tam nastąpiło otwarcie przejścia pomiędzy światami.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Miejsce najbliżej Ortolana zajmował najmłodszy, jak się wydawało, spośród obecnych, Sorel Degerlund, o długich włosach i cokolwiek skutkiem tego zniewieściałym typie urody.
Sezon burz

– Jak niewątpliwie zauważyłeś (...) urody jestem nieprzeciętnej, kobiety, bywa, zwą mnie efebem. Kobiety i owszem, lubię, ale przeciw pederastii w zasadzie też nic nie miałem i nie mam. Z jednym warunkiem: jeśli już, to musi pomagać mi w robieniu kariery.
Sezon burz

– W tej pierwszej kolonii, w Cisach, czy jakoś tak, nie popisałem się zanadto. Gdy zobaczyłem, co Bue i Bang wyrabiają, zwymiotowałem, obrzygałem cały płaszcz. (...) Ale potem szło mi coraz lepiej. Po pierwsze, odziewałem się stosownie, w stylu roboczym. Po drugie, polubiłem te akcje. Okazało się, że to spora przyjemność, odrąbać komuś nogę i patrzeć, jak krew tryska z kikuta. (...) Albo wyszarpać z rozprutego brzucha pełną garść parujących flaków... Będę się streszczał. Razem z dzisiejszymi wyszło tego bez mała pół setki osób płci obojga w wieku zróżnicowanym.
Sezon burz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki