FANDOM

People Malcolm Steins apprentice

Sprzedawca - postać z gry komputerowej "Wiedźmin", nieznany z imienia i nazwiska krasnoludzki czeladnik Malcolma Steina.

Opis

Występuje w rozdziale II i III i przez cały czas pomaga Malcolmowi w pracy w kuźni. Razem z nim mieszka w pracowni i śpi w niej. Zajmuje się m. in. sprzedażą wyrobów Steina dla klientów będących nieludźmi bądź się z nimi przyjaźniącymi. Razem ze swoim mistrzem-kowalem należy do kręgu znajomych Zoltana Chivaya (nazywa go "Panem Chivayem"), toteż żeby móc wyposażyć się w jego towar, należy zdobyc wcześnie szacunek wśród społeczności elfikiej i krasnoludzkiej (m. in. wykonywanie zadań "Rozpoznanie bojem" lub "Złoto dla zuchwałych"). Jeżeli w tym drugim zadaniu Geralt stanie po stronie Zakonu Płonącej Róży, zostanie okrzyknięty wrogem nieludzi, a Malcolm Stein i sprzedawca będą odmawiać swoich usług przez resztę gry (chociaż ten drugi okaże się życzliwszy od kowala w swej odmowie). W rozdziale V nie pojawia się już u boku Malcolma Steina, który występuje w przypadku wybrania strony Scoi'atel - prawdopodobnie zginął lub dostał się do szeregów Scoi'atel (nie jest jasne, czy on i kwatermistrz Scoi'atel to te same osoby).

Sprzedawane przez niego towary to: krzesiwo, osełka do miecza stalowego, saletra, kamień szlifierski, czarny proszek, łój, gęsi smalec, zerrikańska mieszanka, niedźwiedzie sadło , niebieski meteoryt (2 sztuki), temerski sztylet żelazny, mały topór, temerski sztylet stalowy, pochodnia, temerski topór żelazny, temerski cep bojowy, temerski miecz żelazny, temerski topór stalowy i wyśmienita skórzana kurtka .

Ciekawostki

  • Głosu użyczył mu Miłógost Reczek.