Fandom

Wiedźmińska Wiki

Sprzedawca drewna

3860stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
People Desperate merchant full.png

Sprzedawca drewna - postac z gry komputerowej "Wiedźmin" (jeden z tzw. commonerów), nieznany z imienia i nazwiska posiadacz wielu przydatnych informacji.

Rola w grze Edytuj

Występuje na targowisku w Wyzimie Handlowej w rozdziale III, zawsze w biały dzień. Mimo, że w statusie jest określony jako "sprzedawca drewna", to niespecjalnie wydaje się parac tą profesją, za to jest szczególnie przeczulony na punkcie ludzi chętnych do kupienia u niego jakichś ciekawych informacji. Tak wiele osób interesowało się jego sekretami, że z czasem porzucił konspirację twierdząc, że srał pies konspirację. Chyba już wszyscy wiedzą, że handluję informacjami. Płacisz i masz. Więc jak będzie?. Ciągle wydaje mu się, że wiedźmin do niego mrugnął w celu poznania pewnej informacji. Po zapłaceniu mu 25 orenów podzieli się z bohaterem jedną z następujących informacji (obraża się, kiedy Geralt po namyśle odmówi zapłaty):

  • Nadchodzące niepokoje: Sytuacja w Starej Wyzimie uspokoiła się, ale to cisza przed burzą. Nieludzie coś knują.
  • Przekleństwo Addy Białej: Królewna Adda na skutek przekleństwa była kiedyś strzygą. Została odczarowana, ale nigdy nie stała się w pełni normalną kobietą. Dworzanie bardzo narzekają na jej dzikie instynkty.
  • Stosunki temersko-redańskie: Podobno król Radowid ma przybyć do Wyzimy na spotkanie z Foltestem. Być może wizyta położy kres wojnie celnej między królestwami. Niewykluczone, że Foltest postanowił wreszcie wydać córkę za mąż
  • Dynastia panująca: Król Foltest jest twardy i rządzi żelazną ręką. Jego jedyną słabością jest miłość do córki.
  • Potęga Salamandry: Organizacja nazywana Salamandrą przejęła władzę nad podziemiem przestępczym. Bandyci na pewno mają potężnych przyjaciół w świecie polityki, inaczej nie osiągnęliby tak ogromnego sukcesu.
  • Rola Jakuba de Aldersberg: Jakub de Aldersberg jest pierwszym Wielkim Mistrzem Zakonu Płonącej Róży i zarazem ostatnim przywódcą Zakonu Białej Róży, który zreformował i przechrzcił. Jego autorytet równa się tylko z autorytetem Foltesta. A jego zapał religijny graniczy z fanatyzmem.
  • Kręgi polityczne: Ostatnio widziano kupca Leuvaardena w towarzystwie czarodziejki Triss Merigold. Co oznacza, że tak zwana Gildia Kupiecka i Loża Czarodziejek łączą siły. Jest pewne, że chodzi o wpływ na politykę Temerii. Na miejscu Foltesta już bym się bał.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki