Fandom

Wiedźmińska Wiki

Starszy Lud

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Król Olch; grafika Anna "Anay" Przybyłowicz.jpg

Auberon Muircetach, elf Aen Elle

Starszy lud lub Lud Olch - Aen Elle, elfy spokrewnione z Aen Seidhe - elfami bytującymi w świecie Wiedźmina.

Władcą Ludu Olch był Auberon Muircetach. Aen Elle dokonały w okresie Koniunkcji Sfer ewakuacji do innego świata. Świata, do którego trafi Ciri wchodząc do Wieży Jaskółki. Dokonały tego za pomocą Ard Gaeth - Wrót Światów. Podjęły taką decyzję, kierując się przepowiednią Itliny, mówiącą o zagładzie Kontynentu w wyniku gwałtownych zmian klimatycznych prowadzących do ochłodzenia klimatu i przesunięcia granicy wiecznej zmarzliny na południe. Zatraciły jednakże tę umiejętność, wraz z zagubieniem genu Starszej Krwi. To dlatego pragną za wszelką cenę odnaleźć Ciri, gdyż wierzą, że jej dziecko znowu będzie mieć umiejętności potrzebne do ponownego otwarcia Wrót i ewakuacji pozostałych w świecie Wiedźmina elfów, zanim nastąpi zagłada Kontynentu.

W świecie Aen Elle żyły jednorożce, które toczyły nieustającą wojnę z elfami. W praktyce Aen Elle zamieszkują w miastach otoczonych specjalnym polem siłowym, czymś na kształt geosfery, chroniących ich przed otoczeniem. Niewolniczo służą im Dh'oine, stanowiący bądź to resztki pierwotnie zamieszkujących ów świat ludzi, bądź więźniów porwanych przez Dziki Gon, będący specjalnym oddziałem Eredina.

Lud Olch posługuje się językiem nazywanym ellylon. Różni się on nieco od hen llinge używanego przez Aen Seidhe.

Ważniejsze postaci Edytuj

– Mówisz naszym językiem doskonale – wyjaśnił spokojnie. – Ale to jednak dla ciebie język obcy. Poza tym ty używasz hen llinge, a one ellylon. Różnice nie są wielkie, ale są.
– Ciebie rozumiem. Każde słowo.
– Ja w mowie z tobą używam hen llinge. Języka elfów z twego świata.

Pani Jeziora

– Ojcem dziecka – rzekł spokojnie i rzeczowo Avallac'h – będzie Auberon Muircetach. Auberon Muircetach jest naszym... Jak to wy mówicie... Najwyższym przywódcą?
– Królem? Królem wszystkich Aen Seidhe?
– Aen Seidhe, Lud Wzgórz, to elfy twojego świata. My jesteśmy Aen Elle, Lud Olch. A Auberon Muircetach, owszem, jest naszym królem.
– Królem Olch?
– Można to tak nazwać.

Pani Jeziora

– Nas, Aen Elle, mało w gruncie rzeczy obchodziło, co wyczynia twój przodek, myśmy, w przeciwieństwie do Aen Seidhe, naszych kuzynów, z tamtego świata odeszli już dawno. Wybraliśmy sobie inne, ciekawsze uniwersum.
Pani Jeziora

– (...) Nie zapominaj, my, Lud Olch, nie spieszymy się nigdy. Mamy czas.
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki