FANDOM

People Brickmaker 6

Starszy ceglarz' - postać stworzona na potrzeby gry komputerowej "Wiedźmin" (jeden z tzw. statystów, czyli commonerów), nieznany z imienia i nazwiska niezbyt stabilny umysłowo senior wioski ceglarzy.

Historia Edytuj

Początkowo nic nie stało na drodze do prawidłowego rozwoju umysłu starszego ceglarza, lecz zmieniło się to na skutek nieszczęsnego wypadku, kiedy mając 6 lat bawił się w pewną specyficzną grę polegającą na tym, iż podrzucało się do góry cegłę, liczyło do pięciu i uciekało przed spadającym przedmiotem, żeby nie otrzymac od niego uderzenia w głowę. Fatalne zdolności matematyczne ceglarza zaowocowały tym, że mieszkańcy wioski do dziś obwiniają o niedorozwinięcie umysłowe ceglarza. Faktem jest, iż od tego momentu przyjął niecodzienny sposób mówieniu, polegający na powtarzaniu co jakiś czas nieartykułowanych dźwięków "Bbbba!". Mimo, że uchodził wśród swoich i innych przyjezdnych (np. u Zygfryda) za skończonego idiotę, to jednak posiadał zaskakujący zasób informacji o lesie na bagnach, stając się miejscowym niezawodnym wskazidrogą. Często podróżował po bagnach i nie gubił się wbrew swojej zaburzonej zdolności pojmowania. Chociaż jego sposób mówienia mógł budzic politowanie, sam pozostał serdecznym człowiekiem, zawsze chętnie pomagającym innym, w tym strudzonym wędrowcom.

Ani na krok nie opuszcza wioski ceglarzy w lesie na bagnach. Przy pierwszym spotkaniu z Geraltem wzbudza u niego zaniepokojenie swoim sposobem mówienia, lecz szybko starszy ceglarz go uspokaja i wyjaśnia powody złapania tej przypadłości. Mimo bycia bardzo wyrazistą i barwną postacią spełnia w grze rolę czysto informacyjną, nie jest w żaden sposób związany z fabułą gry, chociaż udziela mnóstwo interesujących wskazówek

Mimo osobistych walorów pozostaje jednak, jak większośc pobratymców, osobą słabo wykształconą i niezbyt rozgarniętą, nazywając golemy "gelomami", kiedy Geralt z kolei pyta go o to, gdzie można znaleźc drwali, dziwi się, że wiedźmin nie wie, iż drwale zawsze siedzą na przesiece (chodziło Geraltowi o dokładne dane znalezienia miejsca). Jeżeli w rozdziale II gracz wszedł w przedostatnią fazę zadania "Na wagę złota", wówczas niedaleko starej poręby i cmentarzyska golemów rozbity ostanie obóz Zakonu Płonącej Róży pod wodzą Zygfryda z Denesle. Ów rycerz w dialogu z Geraltem będzie mu wyjaśniał, że "najpierw jakiś idiota - niech Wieczny Płomień rozświetli mroki jego umysłu! - bełkotał coś o komarach i gelomach, a potem oberwałem kolcem echinopsa w nogę!". Nie trzeba się wysilac, żeby domyślic się, o kim mówi ranny rycerz.

Opowieści starszego ceglarza Edytuj

Bbba, bbba... Bagna są duże i głębokie, i komary w dupę tną. Oj, strasznie ostatnio tną... Na bagnach to mieszkają: druidy, ceglarze, drwale i potworzyska... i komary. Bbba, bbba... to o czym opowiadać? No, ceglarze to my... bbba, bbba, tu zara, prosto pójdzieta i wiocha bedzie. Tam Starsza siedzi, jej słuchać trza. My cegły robimy, bbba, bbba. Co jeszcze chceta wiedzieć? Bbba, bbba... Drwale siedzom na przesiece, a gdzie indziej mieliby siedzieć? (...) Bbba, bbba... Wycinka jest na południe od wioski ceglarzy, najpewniej ścieżką iść. Straszną jaskinię minąć i dalej, aż do przesieki. Bbba, bbba... potworów ci u nas dostatek. Mamy tu błędaki i mamuny, przez które uczciwy ceglarz nie może trafić do domu, latawice, chołoboldy, co kraśne czapki noszą... Poza tym komary. Bbba, bbba... krwiopijców, bzykaczy, gamratka ich mać, co roku więcej chyba. A najwięcej to kole wieży najdziecie. Ano, jak prosto ku zachodowi pójdziecie i kole chatki ku południu skręcicie, to do wieży magowskiej dojdziecie. Bbba, bbba... Ale zamknięta ona i nic tam, ino komary zatracone i gelomy jakoweś. Bbba, bbba... [Gdzie mieszkają druidzi?] To najdalszy zakąteczek, tamuj drzewa pikne i stwory dzikie z druidami siedzą. To będzie prosto na południowy zachód, ale iść trza przez przesiekę albo inakszej, ale to już powiedzieć się nie da... Bbba, bbba!

Ciekawostki Edytuj

  • Głosu użyczył mu Jan Kulczycki.
  • Mimo podeszłego wieku to właśnie Vaskę - przywódczynię ceglarzy - nazywa Starszą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki