FANDOM

Stefan Skellen, zwany Puszczykiemnilfgaardzki koroner, syn Bertrama Skellena.

Historia Edytuj

Powierzono mu zadanie schwytania Ciri. Aby wykonać zadanie założył bazę w forcie Rocayne i zwerbował oddział najemników.

Był członkiem spisku wymierzonego w cesarza Emhyra var Emreis. Gorący zwolennik mało popularnej idei demokracji (w książce zwanej ludowładztwem).

Po śmierci Vilgefortza schwytany na zamku Stygga. Uznany za zdrajcę, osądzony i skazany na śmierć przez powieszenie. Podobnie jak Dijkstra mimo piastowania wysokiego stanowiska był osobą niskiego stanu. Puszczyk był niewielkiego wzrostu, zazwyczaj grzeczny, o złych oczach. Miał pewien talent aktorski, co bywało pomocne w różnych sytuacjach jakie stawiała przed nim służba koronera. W trakcie walki we wsi Goworożec ranił Ciri orionem w twarz, oszpecając ją blizną.

Cesarz nie uniewinnił go po podpisaniu pokoju cyntryjskiego, nakazał uśmiercić zdrajcę, ale po uczciwym i rzetelnym procesie. Zginął powieszony jako że „niegodny był oddychać cesarskim powietrzem”. Na plac, na którym zginął został przywieziony wozem jako że „niegodny był stąpać po cesarskiej ziemi”.

Członkowie oddziału Skellena Edytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj