FANDOM

Stefan Skellen zwany Puszczykiemnilfgaardzki koroner, któremu powierzono zadanie schwytania Ciri. Aby wykonać zadanie założył bazę w forcie Rocayne, a także zwerbował oddział najemników.

Członek spisku wymierzonego w cesarza Emhyra var Emreisa. Gorący zwolennik mało popularnej idei demokracji (w książce zwanej ludowładztwem). Syn Bertrama Skellena.

Po śmierci Vilgefortza schwytany na zamku Stygga. Uznany za zdrajcę, osądzony i skazany na śmierć przez powieszenie. Podobnie jak Dijkstra mimo piastowania wysokiego stanowiska był osobą niskiego stanu. Puszczyk był niewielkiego wzrostu, zazwyczaj grzeczny, o złych oczach. Miał pewien talent aktorski, co bywało pomocne w różnych sytuacjach jakie stawiała przed nim służba koronera. W trakcie walki we wsi Goworożec ranił Ciri orionem w twarz, oszpecając ją blizną.

W tomie Pani Jeziora dowiadujemy się że nie może się pozbyć kataru, mimo pomocy Vilgefortza.

Cesarz nie uniewinnił go po podpisaniu pokoju cyntryjskiego, nakazał uśmiercić zdrajcę, ale po uczciwym i rzetelnym procesie. Zginął powieszony jako że „niegodny był oddychać cesarskim powietrzem”. Na plac na którym zginął został przywieziony wozem jako że „niegodny był stąpać po cesarskiej ziemi”.

Stefan skellen card

Karta do gwinta

Członkowie oddziału Skellena Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W Wiedźmin 3: Dziki Gon Caesar Bilzen posiada w swojej kolekcji przedmiotów związanych z Cesarstwem sznur, na którym powieszono Stefana.
  • Pochodzenie imienia Stefan: greckie (od znak zwycięstwa).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki