FANDOM

Stregobor.JPG

Stregobor w komiksie

Stregobor - kovirski czarodziej, mistrz iluzji, oddany zwolennik teorii "przekleństwa Czarnego Słońca", przewidującej eksterminację wielu młodych dziewcząt z rodów panujących pod pozorem groźnych mutacji, jakimi miały być dotknięte. Nie udało mu się zabić księżniczki z Creyden, Renfri, za to skutecznie zniszczył jej życie, za co poprzysięgła mu krwawą zemstę. Uciekając przed nią dotarł aż do Blaviken, gdzie ukrywał się po mianem mistrza Iriona. Spotkawszy wiedźmina, próbował go przekonać by zgładził Renfri, której po raz kolejny udało się go wyśledzić, ale nim zdołała dokonać zemsty, została zabita wraz ze swoją bandą przez Geralta, za co ów uzyskał przydomek "Rzeźnika z Blaviken". Zna Geralta z przeszłości. Poznali się w Kovirze.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

(...) Stregobor zawsze wyglądał tak, jak wedle wszystkich prawideł i wyobrażeń winien wyglądać czarodziej. Był wysoki, chudy, zgarbiony, miał wielkie, siwe, krzaczaste brwi i długi, zakrzywiony nos. Na dobitkę nosił czarną powłóczystą szatę z nieprawdopodobnie szerokimi rękawami, a w ręku dzierżył długaśny posoch z kryształową gałką. Żaden ze znanych Geraltowi czarodziejów nie wyglądał tak jak Stregobor.
Ostatnie życzenie

Robię tu za rezydenta. Większość mieszkańców utrzymuje się z morza, a jak wiesz, moja specjalność, poza iluzjami, to pogoda. Czasem sztorm uciszę, czasem wywołam , czasem zachodnim wiatrem przygnam bliżej brzegów ławice witlinków i dorszy.
Ostatnie życzenie

W powłóczystej czarnej szacie, wsparty na posochu, wyglądał staro, bardzo staro.
Ostatnie życzenie

Dane z komiksówEdytuj

- Stregobor z Koviru?
- Tu jestem Irionem, cieszę się, że cię widzę. Potrzebuję pomocy...
- Pomocy? Ty? Ode mnie? Kiedy w Kovirze ubiłem Amfisbenę, ty napuściłeś na mnie króla Idiego!

Mniejsze zło (komiks)

Dane z pozostałych źródeł Edytuj

Stregobor z filmu.jpg

Olgierd Łukasiewicz jako Stregobor

W filmie i w serialu w rolę Stregobora wcielił się Olgierd Łukasiewicz.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki