FANDOM

Stregobor zawsze wyglądał tak, jak wedle wszystkich prawideł i wyobrażeń winien wyglądać czarodziej. Był wysoki, chudy, zgarbiony, miał wielkie, siwe, krzaczaste brwi i długi, zakrzywiony nos. Na dobitkę nosił czarną powłóczystą szatę z nieprawdopodobnie szerokimi rękawami, a w ręku dzierżył długaśny posoch z kryształową gałką. Żaden ze znanych Geraltowi czarodziejów nie wyglądał tak jak Stregobor.
— O Stregoborze[źródło]

Stregoborkovirski czarodziej, Mistrz Iluzji, oddany zwolennik teorii „przekleństwa Czarnego Słońca”, przewidującej eksterminację wielu młodych dziewcząt z rodów panujących pod pozorem groźnych mutacji, jakimi miały być dotknięte.

Historia

Zna Geralta z przeszłości. Poznali się w Kovirze, na dworze króla Idiego, gdy wiedźmin chciał otrzymać zapłatę za amfisbenę terroryzującą okolicę. Stregobor i jego konfrater Zavist przegonili go wyzywając od „szarlatana i bezmyślnej maszyny do mordowania”.

Nie udało mu się zabić księżniczki z Creyden, Renfri, za to skutecznie zniszczył jej życie, za co poprzysięgła mu krwawą zemstę. Uciekając przed nią dotarł aż do Blaviken, gdzie ukrywał się po mianem mistrza Iriona.

Spotkawszy wiedźmina, próbował go przekonać by zgładził Renfri, której po raz kolejny udało się go wyśledzić, ale nim zdołała dokonać zemsty, została zabita wraz ze swoją bandą przez Geralta, za co ów uzyskał przydomek „Rzeźnika z Blaviken”.

Po tym incydencie Stregobor teleportował się do Koviru. Jego dalsze losy nieznane.

Dane z różnych źródeł

W filmie i w serialu w rolę Stregobora wcielił się Olgierd Łukasiewicz.

Galeria