FANDOM

Stygga - znajdująca się w Ebbing cytadela Vilgefortza, w której doszło do ostatecznej walki pomiędzy Vilgefortzem a Geraltem. Tutaj zginął Vilgefortz i wszyscy jego ludzie (poza Puszczykiem) oraz cała drużyna Geralta z Rivii, nie licząc samego Wiedźmina. Wojska Emhyra var Emreisa pojmały tutaj Stefana Skellena. Zamek został zniszczony przez Lożę Czarodziejek, w celu zapobieżenia wyjściu na jaw informacji, o jej kompromitacji na zamku Rhys-Rhun.

CiekawostkiEdytuj

  • Według podręcznika "Wiedźmin, gra wyobraźni", przed laty w zamku Stygga miała swoją siedzibę wiedźmińska szkoła kota. Jest to jednak informacja niezgodna z Sagą, według której Koty nie miały jednej, stałej siedziby.

– Wszystkie wersje legendy – Condwiramurs wskazała jedną z grafik – jako miejsce jej zakończenia, finału, ostatecznej walki Dobra ze Złem, Armageddonu wręcz, podają zamczysko Rhys-Rhun. Wszystkie wersje. Oprócz jednej.
– Oprócz jednej – kiwnęła głową Nimue. – Oprócz anonimowej, mało popularnej wersji, znanej jako Czarna Księga z Ellander.
– Czarna Księga podaje, że finał legendy rozegrał się w cytadeli Stygga.

Pani Jeziora

Na blankach, na kroksztynach, na dachach wieżyczek, na gzymsach, na parapetach i wimpergach, na rynnach, rzygaczach i maszkaronach siedziały, jak okiem sięgnąć czarne ptaki. Cichcem, bez krakania nadleciały od wrakowiska, teraz siedziały w ciszy i oczekiwaniu.
Pani Jeziora

Weszli na górę wielkimi schodami o trzech podestach, przeszli szpalerem posągów ustawionych w niszach wzdłuż długiego korytarza, minęli krużganek okalający westybul. (...) Weszli do halli, pod wysokie, wsparte kolumnami gwiaździsto żebrowane sklepienie, pod wielkie pająkowate żyrandole.
Pani Jeziora

Wcześniej wmawiała sobie, że gdyby co, to zawsze, choćby w ostatniej chwili, zdoła uciec i skryć się wśród czasów i miejsc. Teraz wiedziała, że była to nadzieja złudna, mrzonka. Zamek aż wibrował od złej, wrogiej, obcej magii, wroga i obca magia przenikała ją, penetrowała, jak pasożyt pełzała po wnętrznościach, wstrętnie ślimaczyła się po mózgu. Nie mogła na to nic poradzić. Była w mocy wroga. Bezsilna.
Pani Jeziora

– A ów zamek? – przerwała Sabrina Glevissig. – Nie zapomniałaś aby o czymś, Filippo?
– Nie, nie zapomniałam. Legenda, o ile powstanie, powinna mieć wersję jedną i prawomyślną. Chciałam prosić o to właśnie ciebie, Sabrino. Weź ze sobą Keirę i Triss. Załatwcie tę sprawę. Tak, żeby śladu nie pozostało.

Huk eksplozji słyszano aż w Maecht, błysk – albowiem miało to miejsce nocą – widoczny był nawet w Metinnie i Geso. Seria wywołanych wybuchem wstrząsów tektonicznych wyczuwalna była jeszcze dalej. Na naprawdę odległych krańcach świata.
Pani Jeziora

Był to wstrząs sejsmiczny, jeden z serii wstrząsów spowodowanych zniszczeniem przez czarodziejki warowni Stygga, kryjówki Vilgefortza. Fala sejsmiczna dotarła z dalekiego Ebbing aż tu, do Oxenfurtu.
Pani Jeziora

Zobacz też:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki