FANDOM

Jeszcze raz?! Litości, już nie dam rady...Lesław z Małej Wsi w rozmowie z sukubem, na kilka dni przed złożeniem ślubów celibatu[1]
Sukkub – demon pod postacią pięknej kobiety, o długich włosach. Charakteryzuje się również demonicznymi atrybutami jak ogon, rogi oraz kopyta. Sukkuby dają mężczyznom rozkosz w zamian za ich siły witalne.

Pani Jeziora

W tomie Pani Jeziora, w trakcie zimowania w Toussaint, Geralt dostaje od dam zlecenie na sukkuba, którym jednak zajmuje się Regis, który jakimś cudem wyperswadował jej nawiedzanie.

Wiedźmin (gra komputerowa)

W grze komputerowej Wiedźmin, podczas wykonywania zadania pobocznego „Kusicielka” Geralt dowiaduje się, że kowal ze wsi Odmęty „przygruchał sobie sukkuba”, co nie spodobało się jego żonie. Wiedźmin może doprowadzić do wypędzenia istoty lub tymczasowego jej uśpienia, jednak nie spotyka jej osobiście.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

W drugiej części gry Geralt może zetknąć się z sukkubem tylko, gdy podąża ścieżką Iorwetha, wykonując zadanie „Z drżącym sercem”. W okolicy Vergen dochodzi do tajemniczych mordów i poszlaki wskazują na właśnie to stworzenie. Wiedźmin może zabić je, nie pozwalając się wytłumaczyć lub porozmawiać z sukkubem i dowiedzieć się, że to Ele'yas morduje jej kochanków. Wtedy Biały Wilk może zabić elfa, a po powrocie do rogatej kobiety, jeśli się zgodzi, zaznać z nią rozkoszy cielesnej. Po stosunku obraz będzie zamazany, w związku z tym, że sukkub wyssał siły witalne z bohatera.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

W Wiedźmin 3 sukkuby pojawiają się kilkakrotnie. W Novigradzie Geralt może wykonywać zlecenie na takową istotę imieniem Salma, która jest oskarżona o zamordowanie strażników. Tłumaczy się ona, jakoby działała w obronie własnej. Od gracza zależy, czy jej uwierzyć i polecić, opuścić miasto, czy zabić ją, by już nikomu nie wyrządziła krzywdy. Niezależnie od wyboru zdobywa kosmyk jej włosów i odbiera nagrodę. Po raz kolejny może spotkać sukkuba, poszukując dla druida – alchemika Gremisty kwiatu kurzyśladu w zadaniu „Egzamin z alchemii”. Wiedźmin może wraz z pewnym druidem pozbyć się rogatej kobiety, która od dłuższego czasu zwodzi niedoszłych uczniów alchemika. Wtedy, podążając za śladami kopyt trafia do jaskini potwora, w której znajduje poszukiwaną roślinę. Jeśli Geralt pozwoli sukkubowi żyć, otrzyma kwiat bezpośrednio od niej. Sukkuby pojawiają się również podczas sabatu czarownic na Łysej Górze, gdzie zapewniają rozkosze cielesne Imlerithowi.

Ciekawostki

  • Męskim odpowiednikiem jest inkub
  • Sukkuby mogą także gwałcić przez sen.
  • Wiedźmin Eskel ma do nich słabość.

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji Gwinta: Miruna