FANDOM

People Madman

Szaleniec - postać z gry komputerowej "Wiedźmin", nieznany z imienia i nazwiska oraz pochodzenia samotny mieszkaniec Wyzimy Klasztornej.

Geralt spotyka go razem z Zygfrydem (ścieżka Zakonu), Yaevinnem (ścieżka nieludzi) lub Triss Merigold (ścieżka neutralności) wytłuczeniu brux i upiorów z piwnicy jego domu, do której dostali się z podziemi Bezpiecznego Domu. Na psychice szaleńca głębokie piętno odcisnęła trauma wojenna, panika, dzielenie domu z potworami i przeczucie nieuchronności śmierci, jednak mimo to nie jest agresywny wobec bohaterów, chociaż jego stosunki z nimi cechuje nieufność. Doradza im wyjście z jego domu oknem. Po opuszczeniu chaty Geralt nie może do niej wrócić i spotyka komando osobiście dowodzone przez Yaevinna (ścieżka Zakonu lub neutralnośći) albo patrol żołnierzy temerskich wysłanych na pomoc bohaterom (ścieżka nieludzi). Szaleniec oznaczony jest statusem koloru niebieskiego, Geralt może go więc zabić. Nie będzie się on w ogóle bronił, jednak z jego ciała wiedźmin nie weźmie żadnego przedmiotu.

Głosu użyczył mu Leszek Zduń.

Dialog szaleńca z Geraltem Edytuj

  • Szaleniec: Wynoście się stąd! Nic od was nie chcę!
  • Geralt: W piwnicy były potwory...
  • Szaleniec: I tak zginę. Znajdą mnie... dopadną.
  • Geralt: Opanuj się. Jak można się stąd wydostać?
  • Szaleniec: Ja nie mam zamiaru nigdzie iść. Ale wy możecie spróbować oknem.
  • Geralt:: Dzięki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki