Fandom

Wiedźmińska Wiki

Talgar

3737stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Herb Talgar.png

herb Talgaru

Talgar - to niewielkie margrabstwo na północy, władane przez Esterada Thyssena, który spędził tu swoje dzieciństwo przebywając na wygnaniu. Leży u stóp Gór Smoczych. Prawdopodobnie kraj ten leży przy zachodniej granicy Hengfors (Malleore), a na zachód od Talgaru leży Velhad. Margrabstwo wchodzi w skład federacji Koviru. W Talgarze zima trwa od września do maja. Lato rozpoczyna się w pierwszy wtorek po sierpniowym nowiu. Z Talgaru pochodziła Bernika.

- Kłamstwo. Rzeczywiście jednak szybko popadały w apatię, odmawiały jedzenia... Co ciekawe, krótko przed śmiercią zdradzały dar jasnowidzenia. Kolejny dowód mutacji.
- Co dowód, to mniej przekonywający. Nie masz ich więcej?
- Mam. Silvena, pani na Naroku, do której nigdy nie udało się nam nawet zbliżyć, bo przejęła władzę bardzo szybko. Teraz dzieją się w tym kraju okropne rzeczy. Fialka, córka Eyermira, uciekła z wieży za pomocą sznura uplecionego z warkoczy i obecnie terroryzuje Północny Velhad. Bernikę z Talgaru uwolnił idiota królewicz. Teraz oślepiony siedzi w lochu, a najczęściej zauważalnym elementem krajobrazu w Talgarze jest szubienica. Są i inne przykłady.

Ostatnie życzenie

O tym, co na Północy się dzieje, mało kto w sumie wiedział i mało kogo to interesowało. Do Redanii dochodziły - głównie okrężną drogą, przez Kaedwen - wieści o konfliktach hrabstwa kovirskiego z pomniejszymi północnymi władykami. O przymierzach i wojnach - z Hengfors, Malleore, Creyden, Talgarem i innymi kraikami o trudnych do zapamiętania nazwach. Ktoś tam kogoś podbijał i wchłaniał, ktoś z kimś łączył się w dynastycznym związku, ktoś kogoś pogromił i zhołdował - w sumie nie bardzo było wiadomo, kto, kogo i dlaczego.
Wieża Jaskółki

– Myślałem – powiedział Dijkstra – że w Talgarze śniegi nie topnieją nigdy.
Ambasador spojrzał na niego, jakby upewniając się, że to był żart, a nie ignorancja.
– W Talgarze – sam popisał się dowcipem – zima zaczyna się we wrześniu, a kończy w maju. Pozostałe pory roku to wiosna i jesień. Jest także lato... zazwyczaj wypada w pierwszy wtorek po sierpniowym nowiu. I trwa aż do środy rano.

Wieża Jaskółki

– Witaj nam, Dijkstra – powiedział Esterad Thyssen, król Koviru, Poviss, Naroku, Velhadu i Talgaru.
Wieża Jaskółki

- Sto lat temu, są na to liczne przekazy, w Talgarze rosły ogórki i dynie, w Caingorn uprawiano słonecznik i łubin. Obecnie się nie uprawia, albowiem wegetacja wymienionych warzyw jest niemożliwa, jest tam zwyczajnie za zimno."
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki