Fandom

Wiedźmińska Wiki

Tankred Thyssen

3797stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Tankred Thyssen — syn Esterada Thyssena i Zuleyki z Talgaru, następca tronu Koviru i Poviss, Talgaru, Velhadu oraz Naroku. Niedoszły mąż Cirilli z Cintry. Miał dwie siostry: Gaudemundę i Heloizę.

W młodości popadł w złe towarzystwo m.in.: barona Surcratasse, pani de Lisemore i ambasadorowej redańskiej w królestwie Koviru i Poviss. Jeśli miał jakieś zadatki na króla, to na bardzo złego.

Sheala de Tancarville obiecała królowej Zuleyce, że gdy Tankred poślubi Cirillę, wznowi naukę, stanie się pilnym uczniem oraz poważnym i statecznym młodzieńcem. Czy czarodziejka spełniła obietnicę pomimo zniknięcia przyszłej małżonki  — nie wiadomo.

W grze Wiedźmin 3 w 1275 roku jest królem Koviru i Poviss. Pomaga magom w czasie prześladowań i planuje powołanie nowej Kapituły z Triss Merigold na czele. W czasie III wojny z Nifgardem wzorem ojca zachował neutralność.

Informacje z opisu rodu ThyssenidówEdytuj

Następca kovirskiego tronu. Tak przynajmniej planuje jego ojciec.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

– To Guiscard – wyjaśnił Esterad, wskazując chłopca ruchem głowy. – Mój wnuk, syn mojej Gaudemundy i tego nicponia, księcia Vermuellena. Ale ten malec, Guiscard, to jedyna nadzieja Koviru, gdyby Tankred Thyssen okazał się... Gdyby Tankredowi coś się przydarzyło...
Dijkstra znał problem Koviru. I osobisty problem Esterada. Wiedział, że Tankredowi już się coś przydarzyło. Chłopak, jeżeli w ogóle miał zadatki na króla, to tylko na bardzo złego.

Wieża Jaskółki

– Wracając zaś do snu królowej, powtarzam, może on być spokojny. Królewicz Tankred rozstanie się ze złym towarzystwem. Nie będzie już bywał na zamku barona Surcratasse. Ani u pani de Lisemore. Ani u redańskiej ambasadorowej. (...) Persony, o których mowa (...) nie odważą się już zapraszać i bałamucić królewicza Tankreda. Nie odważą się na to już nigdy. Będą bowiem świadome konsekwencji. Ręczę za to, co mówię. Ręczę też za to, że królewicz Tankred wznowi naukę i będzie pilnym uczniem, poważnym i statecznym młodzieńcem. Przestanie też uganiać się za spódniczkami.
Wieża Jaskółki

– (...) Ale Calanthe, której musiałem o wszystkim powiedzieć, bynajmniej nie bagatelizowała sprawy. Wiem, że miała plany małżeńskie wobec Ciri, chyba szło o młodego Tankreda Thyssena z Koviru, a może o redańskiego Radowida, pewności nie mam.
Wieża Jaskółki

Ciekawostki Edytuj

  • Tankred z Hauteville - jeden z przywódców I krucjaty i regent Księstwa Antiochii.
  • "Tankred" to również tytuł opery Gioacchino Rossiniego.
Thyssenidzi herb rodu Thyssenidów
Godamba Thaess'enScarab ThyssenOtto ThyssenGuido ThyssenKlaudia StarhembergEdmund ThyssenBerengaria ThyssenRamona ThyssenXymena ThyssenEsteril ThyssenMarion ThyssenEudoxia ThyssenBaldwin ThyssenEsterad ThyssenGaudemunda ThyssenHeloiza ThyssenTankred Thyssen
Władcy Koviru i Poviss historyczny herb Koviru i Poviss historyczny herb Koviru i Poviss

aktualny herb Koviru i Poviss

TrojdenGedovius TrojdenidaGerard TrojdenidaEsteril ThyssenBaldwin ThyssenRhydIdiEsterad Thyssen
Królowe
GemmaAgnes z AedirnBlanka z MalleoreZuleyka
Inni członkowie dynastii Trojdenidów i Thyssenidów
GodambaScarabOttoGuidoEdmundBerengariaRamonaAlicjaXymenaMarionEudoxiaGaudemundaHeloizaTankred

Więcej w Fandom

Losowa wiki