Fandom

Wiedźmińska Wiki

Teleri Drouhard

3892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Teleri Drouhard – bogaty kupiec korzenny, starszy gildii w Bremervoord, ojciec Gasparda, na którego ucztę zaręczynową (żenił się on z Dalią, córką Mestvina, lokalnego kapitana kogi) wynajmuje w charakterze muzyków Essi Daven i Jaskra; człek wielce serdeczny, acz dolegała mu kłopotliwa nieśmiałość.

Historia Edytuj

Występuje wyłącznie w opowiadaniu "Trochę poświęcenia" w książce "Miecz przeznaczenia". Podczas jednego z postojów, jaki zarządzili Geralt i Jaskier po bezskutecznej podróży w poszukiwaniu źródła zarobku, Teleri Drouhard zagadnął barda, opowiadając mu, iż systematyczne naciski jego żony, której nie wystarczyło zatrudnienie jednego barda (jak się później okazuje - była to Essi Daven), zażądała zaproszenia również sławnego muzyka Jaskra, gdyż chciała udowodnić ziomkom, że rodzina Drouhardów jest szeroko zaznajomiona z kulturalnymi obyczajami i sztuką. Zaoferował Jaskrowi 25 talarów.

Z wielkim zamiłowaniem używał słów "zaszczyt" i jemu pochodnych, toteż narrator zażartował, że Teleri Drouhard mógł "zaszczycić się na śmierć".

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Z zatrzymanej obok dwukółki, zaprzężonej w parę onagrów, wygramolił się brzuchaty, postawny mężczyzna w filcowych butach i ciężkiej szubie z wilczych skór.
- Z całym szacunkiem - rzekł brzuchacz. - Jestem Teleri Drouhard, kupiec korzenny, starszy tutejszej gildii. Syn mój, Gaspard, właśnie się był zaręczył z Dalią, córką Mestvina, kapitana kogi.

Miecz przeznaczenia

Essi (...) dotknęła dłonią zawieszonego na szyi kwiatuszka o srebrnych płatkach, kwiatuszka, w środku którego tkwiła wielka, błękitna perła. Kwiatuszek miał misterne, plecione płatki, wykonany był po mistrzowsku. Drouhard, pomyślał wiedźmin, stanął na wysokości zadania. Polecony przez niego rzemieślnik wykonał dobrą robotę. I nie wziął od nich ani grosza. Drouhard zapłacił za wszystko.
Miecz przeznaczenia

Gdy się objedli, opili sprezentowanym przez Drouharda piwem, poplotkowali i pośmiali, Jaskier i Essi urządzili zawody śpiewacze.
Miecz przeznaczenia

Ciekawostki Edytuj

  • Przy pierwszym spotkaniu z Telerim Drouhardem Jaskier zagadnął rubasznie, czy proponowana przez Drouharda propozycja odnośnie ślubu jego córki nie dotyczy wypełnienia prawa nocy poślubnej, której poeta nigdy nie odmawiał, lecz Drouhard w ogóle się nie obraził.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki