FANDOM

Tesham Mutna – starożytna posiadłość wampirów, teraz znajduje się już w ruinie. Regis w trakcie wykonywania zadania Pogłos w grze Wiedźmin 3: Krew i Wino opowiada Geraltowi o Tesham Mutna. Nazywa je Miejscem Kaźni i opowiada historię o wampirze wyższym Khagmarze.

Khagmar Edytuj

Niedługo po tym, jak wampiry dostały się do Świata Wiedźmina, przez Koniunkcje Sfer, żył pewien wampir wyższy imieniem Khagmar. Tak rozsmakował się w ludzkiej krwi, że w ciągu jednej nocy potrafił wybić całą wioskę. To przysporzyło wiele kłopotów wampirzemu rodowi – ludzie bowiem zaczęli urządzać polowania na wampiry, zatrudniano wiedźminów i czarodziejów, żeby tropili wampiry. Ponieważ wampira wyższego, może zabić tylko inny wampir wyższy to wiedźmini i czarodzieje nie mogli unieszkodliwić potworów. Inne wampiry postanowiły coś z tym zrobić, bo ciągłe nachodzenie ich łóż przez ludzi było (jak to powiedział Regis) męczące. Postanowiono złapać Khagmara i ukarać. Wtedy w lochu Tesham Mutna powstało Miejsce Kaźni, umieszczono tam klatkę ze stopu srebra, dalwinitu i stali meteorytowej. Pochwycono Khagmara i zamknięto go w klatce i torturowano. Spędził tam 200 lat nieraz, wpadając przy tym w szał.

Wiedźmin 3: Krew i Wino Edytuj

Geralt musi dotrzeć do Tesham Mutna z Regisem, który miałby zamknąć się w klatce, a Geralt zabijał potwory, które wcześniej by zwabił, przez to Regis wpadłby w szał i będzie można mu pobrać krew do specjalnego eliksiru Pogłos. Drzwi do lochów Tesham Mutna otwiera mechanizm zwalniający, który reaguję krwią wampira wyższego. Od Regisa dowiadujemy się, że Toussaint jest bardzo ważnym miejscem dla wampirów. To właśnie w Toussaint podczas Koniunkcji Sfer otworzyła się brama do Świata Wampirów. W twierdzy znajdziemy książki takie jak; "Hodowla Trzody Ludzkiej", "Ludzie z chowu klatkowego i wolnego wybiegu". Geralt może znaleźć też zbroję z Tesham Mutna. W lochach znajdują się symbole trzech rożnych plemion, które rozeszły się po Koniunkcji Sfer, na różne kierunki świata. Pierwszym plemieniem było Tdet, to ci którzy poszli na wschód, za Góry Sine. Drugim było Gharasham, plemię które zostało w Toussaint po Koniunkcji Sfer. Trzecim było Ammurun, oni udali się za morze.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki