FANDOM

Tilath na Buhne — zachodnia prowincja w świecie Elfów Aen Elle, zarządzana niegdyś przez Inglora Helyanwë. Świat został zniszczony przez Białe Zimno. Geralt odwiedza to miejsce podczas zadania Przez czas i przestrzeń i musi dotrzeć do piwnicy pod latarnią morską, gdzie spotyka Avallac'ha i razem udają się do Tir ná Lia, aby znaleźć i przeciągnąć na swoją stronę namiestnika Ge'elsa.

Dawniej miejsce było zamieszkiwane przez elfy Aen Elle i ludzi. Kiedy Białe Zimno zaczęło niszczyć zachodnią prowincję, elfy z Ludu Olch chciały uratować ludzi zamieszkujących wraz z nimi te tereny. W dzienniku sekretarza miejskiego Ervyla (którego szczątki można odnaleźć na murach, niedaleko latarni morskiej), można dowiedzieć się, że śnieżyca trwała od wiosny do późnej jesieni i że elfy, które tam utknęły, dostarczały ubrań, koców i żywności ludziom. Sytuacji na zachodniej prowincji nie zmieniło też przybycie czarodziejów (prawdopodobnie byli to Wiedzący) z Tor Gleavi'ch. Kiedy wszelkie zapasy się skończyły elfy i ludzie poumierali z głodu i chłodu. W Tilath na Buhne było kiedyś morze (można zauważyć zasypane wraki statków i łodzi). Na podstawie raportu Inglora Helyanwë, zarządcy tej prowincji, wynika, że za jej zniszczenie odpowiedzialny jest Wiedzący, który został wysłany, żeby zapobiec katastrofie, ale nie zdążył tam dotrzeć na czas.