FANDOM

Tilath na Buhne — zachodnia prowincja w świecie Elfów Aen Elle, zarządzana niegdyś przez Inglora Helyanwë. Świat został zniszczony przez Białe Zimno. Geralt odwiedza to miejsce podczas zadania Przez czas i przestrzeń i musi dotrzeć do piwnicy pod latarnią morską, gdzie spotyka Avallac'ha i razem udają się do Tir ná Lia, aby znaleźć i przeciągnąć na swoją stronę namiestnika Ge'elsa.

Dawniej miejsce było zamieszkiwane przez elfy Aen Elle i ludzi. Kiedy Białe Zimno zaczęło niszczyć zachodnią prowincję, elfy z Ludu Olch chciały uratować ludzi zamieszkujących wraz z nimi tereny. W dzienniku sekretarza miejskiego Aramila (którego szczątki można odnaleźć w środku latarni morskiej), można dowiedzieć się, że śnieżyca trwała od wiosny do późnej jesieni i że elfy, które tam utknęły, dostarczały: ubrania, koce i racje żywnościowe ludziom z magazynu pod latarnią. Kiedy wszelkie zapasy się skończyły elfy i ludzie poumierali z głodu i chłodu. W Tilath na Buhne było kiedyś morze (można zauważyć zasypane wraki statków i łodzi). Prawdopodobnie dopływali tak do stolicy. Na podstawie raportu Inglora Helyanwë zarządcy tej prowincji, wynika, że za jej zniszczenie odpowiedzialny jest Wiedzący, który został wysłany, żeby zapobiec katastrofie, ale nie zdążył tam dotrzeć na czas.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki