Wikia

Wiedźmińska Wiki

Torque

3040stron na
tej wiki
Dyskusja0
Torque z filmu

Lech Dyblik jako Torque.

Torque - Silvan, mieszkający na Krańcu Świata, w Dol Blathanna. Mimo, że chłopom wydawał się niewinnym psotnikiem, w rzeczywistości był szpiegiem technologicznym na rzecz zamieszkujących dolinę Kwiatów elfów, pomagającym im przetrwać. Mistrz w miotaniu kulek żelaznych, zdobytych przy nieudanej próbie wypędzenia go przez miejscowych chłopów. Wstawił się za Geraltem i Jaskrem, gdy elfy z gór chciały ich zabić.

Dane z ksiązek Sapkowskiego Edytuj

A to, panie, w studnię napaskudzi, a to za dziewką goni, straszy, grozi, że dupczył będzie. Kradnie, panie, chudobę i spyżę. Niszczy, a psuje, naprzykrza się, na grobli ryje, doły kopie jak piżmowiec albo bober jaki, woda z jednego stawu ze szczętem uciekła i karpie posnęły. We stogu lulkę palił, kurwi syn, z dymem puścił wszystko siano...
Ostatnie życzenie, str. 179

- Głupi to ten diabeł nie jest.

- Z czego to wnosisz? - zaciekawił się Jaskier - Z faktu, że siedzi w nieprzebytym gąszczu? Byle zając ma na to dość rozumu.

- Chodzi o specjalne właściwości konopi. Tak ogromne pole emituje silną aurę antymagiczną. Większość zaklęć byłaby tu bezużyteczna. A tam, spójrz, widzisz te tyczki? To chmiel. Polleny z szyszek chmielu mają podobne działanie. Założę się, że to nie przypadek. Łajdak wyczuwa aurę i wie, że jest tu bezpieczny.
Ostatnie życzenie, str. 180

Stworzenie miało nieco powyżej sążnia wzrostu, wyłupiaste oczy, kozie rogi i brodę. Również usta, ruchliwe, podzielone i miękkie, przywodziły na myśl żującą kozę. Dolna część ciała stwora pokryta była długim, gęstym ciemnorudym włosem aż po rozwidlone racice. Dziwoląg wyposażony był też w długi, zakończony pędzlastym kutasem ogon, którym energicznie zamiatał.
Ostatnie życzenie, str. 183

Babka z trudem opanowując drżenie ręki, przewróciła kilka stronic. Wiedźmin i poeta schylili się nad stołem. W samej rzeczy, na rycinie figurował miotacz kulek, rogaty, włochaty, ogoniasty i złośliwie uśmiechnięty. - Diaboł - wyrecytowała babka.- Takoż zwany rokita albo silvan (...) szkodnik wielki i uprzykrzony.
Ostatnie życzenie, str. 187

- O, nie! - zabeczał nagle diabeł, podbiegając i zasłaniając sobą skazańców. - Rozum wam odjęło? Filavandrel! Nie tak się umawialiśmy! Nie tak! Miałeś ich wywieźć w góry, przetrzymać gdzieś w jaskiniach, dopóki nie skończymy tu... (...) Co wy sobie wyobrażacie? Sądzicie, że pozwolę wam na mord? (...) Zabierajcie się stąd razem z waszymi łukami, bo was na rogi wezmę, uk, uk!
Ostatnie życzenie, str. 207

Dane z pozostałych źródeł Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki