Fandom

Wiedźmińska Wiki

Tretogor

3741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Tretogor w zwiastunie gry "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów"

Tretogor — stolica Redanii od czasów Vestibora Pysznego. Znajduje się tu dwór królewski. Miasto zostało zbudowane na elfich fundamentach, w odległości trzystu mil od Oxenfurtu, trzy dni jazdy konnej od Anchor. Paradoksalnie, choć Redania to potężne królestwo, samo miasto jest stosunkowo niewielkim grodem, poza okazałym pałacem królewskim i gmachami rządowymi niemającym nic ciekawego do pokazania.

Znani obywatele:Edytuj

- Jedź do Redanii - powtórzyła po chwili. - Do Tretogoru. Tam będziesz pod pieczą Dijkstry i Filippy. Nie próbuj odgrywać bohatera. Wplątałeś się w niebezpieczną aferę, Jaskier.
Krew elfów

Wiedzieli, że już tu nie wrócą. To było po drugim starciu między nimi a ludźmi, ponad dwieście lat temu. Przedtem wycofując się zostawiali miasta nie tknięte. Ludzie budowali na elfich fundamentach. Tak powstały Novigrad, Oxenfurt, Wyzima, Tretogor, Maribor, Cidaris. I Cintra.
Krew elfów

- Dobry wieczór - powiedziała zimno. - Przedstaw mnie, Jaskier. - Geralt z Rivii. Shani z Medycyny. A ta sowa, która tak sprytnie leciała moim śladem, to wcale nie sowa. To Filippa Eilhart z Rady Czarodziejów, obecnie w służbie króla Vizimira, ozdoba dworu w Tretogorze. Szkoda, że mamy tu tylko jedno krzesło.
Krew elfów

W Tretogorze odbyła się publiczna egzekucja redańskiego barona, który potajemnie znosił się z emisariuszami nilfgaardzkiego cesarza Emhyra.
Czas pogardy

- Tutaj - wiedźmin spojrzał na czarodzieja - aż prosi się o batalistykę. Wszakże kilka lat po uwieńczonej powodzeniem wyprawie Moncka wojska marszałka Raupennecka z Tretogoru dokonały rzezi Loc Muinne i Est Haemlet, zabijając wszystkie elfy, bez względu na wiek czy płeć. I rozpoczęła się wojna, zakończona masakrą pod Shaerrawedd.
Czas pogardy

- Dyskretniej, bez nazwisk. I bardzo cię proszę, po powrocie do Tretogoru nie zaczynaj od razu od egzekucji. Nie wywołuj przedwcześnie skandalu.
Czas pogardy

Pod moją opieką, pod opieką króla Vizimira, będzie bezpieczna. W Tretogorze. Na Thanedd bezpieczna nie jest.
Czas pogardy

Więcej w Fandom

Losowa wiki