Fandom

Wiedźmińska Wiki

Tridamskie ultimatum

3828stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Tridamskie ultimatum polega na wzięciu dużej liczby zakładników (pątnicy, ludzie na rynku) i postawieniu ultimatum - albo zostanie spełnione żądanie, albo ludzie będą po kolei zabijani.
Najsłynniejszym miejscem użycia takiego ultimatum było miasto Tridam, gdzie kamraci trzymanych w lochu zbójców (z nimi m.in. półelf Civril) postawili baronowi ultimatum - albo wypuści ich kamratów, albo zaczną zabijać pątników na barce.
Ultimatum tego chciała użyć także Renfri ze swoją drużyną (w jej składzie między innymi ten sam półelf Civril) w Blaviken, aby zmusić czarodzieja Stregobora do opuszczenia swojego bezpiecznego domu, celem pozbawienia go życia. Plan ten pozostał tylko planem - przeszkodził jej Geralt wybijając co do nogi całą jej bandę oraz zabijając ją samą, za co uzyskał niechlubne miano "Rzeźnika z Blaviken".

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Baron z Tridam trzymał w lochu jakichś zbójców. Ich kamraci, wśród nich podobno ten mieszaniec Civril, opanowali prom na rzece pełen pielgrzymów, było to w czasie Święta Nis. Posłali do barona żądanie uwolnienia tamtych. Baron, ma się rozumieć, odmówił, a wtedy oni zaczęli mordować pątników, po kolei, jednego po drugim. Zanim baron zmiękł i zwolnił tamtych z lochu, spuścili z prądem ponad dziesięciu.
Ostatnie życzenie

Więcej w Fandom

Losowa wiki