FANDOM

Trolle – wielkie i dość brutalne wszystkożerne stworzenia. Po latach życia w pobliżu ludzkich siedzib i pewnego rodzaju koegzystencji trudno bezwarunkowo uznać je za potwory. Jest to rasa inteligentna (choć lepiej nie liczyć na jej wysoki poziom), z którą można nawiązać dialog. Znają się na gotowaniu i rzemiośle, przede wszystkim na konstrukcjach drewnianych i kamiennych – powstał nawet stereotyp trolla mieszkającego pod mostem i pobierającego opłaty za jego przekroczenie. Nie można jednak zapominać, że to przede wszystkim wielkie, niezbyt rozgarnięte brutale. Dobierają się w pary na wzór małżeństw, a ich życie rodzinne nieraz przypomina ludzkie, wraz ze wszystkimi jego blaskami i cieniami.

Żyjąc tyle czasu w pobliżu ludzi, trolle przejęły ich niektóre zwyczaje, jak choćby korzystanie z prymitywnego przyodziewku. Nieobce są im ozdoby, choć nie wiadomo, czy dobrze rozumieją funkcję i znaczenie przedmiotów, których w tym celu używają. Niemniej noszone na szyi koło od wozu, latarnia czy elementy rynsztunku utrafiają w ich gust estetyczny.

Znane trolle Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Czarodziejka Yennefer posiadała w swoich magicznych zbiorach fallusa górskiego trolla o imponujących rozmiarach.
  • Będąc we Flotsam, mamy możliwość wykonania misji Kłopoty z trollem. Możemy go zabić lub oszczędzić oraz zaproponować mu pomoc. Po odnalezieniu głowy trollicy i oddaniu jej głowy trollowi otrzymujemy schemat na Zbroję Łowcy (uważaną za najlepszą zbroję w akcie I), po wykonaniu zadania na korzyść Bindugi udajemy się do Choraba, aby wymusić od niego nagrodę (200 orenów), po czym możemy wrócić do trolla i go zabić - jeśli tak uczynimy będziemy mieli możliwość odebrania nagrody od Ludwiga Merse (100 orenów), którego będziemy mogli spotkać niedaleko głównej bramy Flotsam.
    • Co więcej wykonując te zadanie możliwe jest zdobycie ponad 400 orenów, bo zabijając Dymitra znajdujemy u niego klucz do kryjówki bandytów, gdzie możemy znaleźć 100 orenów.