FANDOM

Tw2 journal troll

Troll w Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.

Trolle – wielkie i dość brutalne wszystkożerne stworzenia. Po latach życia w pobliżu ludzkich siedzib i pewnego rodzaju koegzystencji trudno bezwarunkowo uznać je za potwory. Jest to rasa inteligentna (choć lepiej nie liczyć na jej wysoki poziom), z którą można nawiązać dialog. Znają się na gotowaniu i rzemiośle, przede wszystkim na konstrukcjach drewnianych i kamiennych – powstał nawet stereotyp trolla mieszkającego pod mostem i pobierającego opłaty za jego przekroczenie. Nie można jednak zapominać, że to przede wszystkim wielkie, niezbyt rozgarnięte brutale. Dobierają się w pary na wzór małżeństw, a ich życie rodzinne nieraz przypomina ludzkie, wraz ze wszystkimi jego blaskami i cieniami.

Żyjąc tyle czasu w pobliżu ludzi, trolle przejęły ich niektóre zwyczaje, jak choćby korzystanie z prymitywnego przyodziewku. Nieobce są im ozdoby, choć nie wiadomo, czy dobrze rozumieją funkcję i znaczenie przedmiotów, których w tym celu używają. Niemniej noszone na szyi koło od wozu, latarnia czy elementy rynsztunku utrafiają w ich gust estetyczny.

Istnieje kilka odmian trolli, w tym skalne i lodowe, te drugie są mniej skore do rozmowy z ludźmi.

Dane z książek Sapkowskiego

(...) Któregoś dnia przejeżdżam, patrzę, most. Pod mostem siedzi troll, od każdego przechodzącego żąda opłaty. Tym, którzy odmówią, przetrąca nogę, a czasem i obie. Idę więc do wójta, ile mi dacie, pytam, za tego trolla. Wójt otwiera gębę ze zdumienia. Jak to, pyta, a kto będzie most naprawiał, jak troll nie stanie? Troll dba o most, naprawia go regularnie w pocie czoła, solidnie, jak się patrzy. Taniej wypada więc płacić mu myto.
Ostatnie życzenie

Odmiany trolli

Witcher rock troll-1152x648

Skalny Troll w Wiedźmin 3: Dziki Gon

  • trolle
  • skalne trolle
  • lodowe trolle

Znane trolle

  • Troll spod Flostam
  • Trollica spod Flostam
  • Troll spod Vergen
  • Trollica spod Vergen
  • Trolle spod Kaer Morhen - skalne trolle
  • Bart - skalny troll Dijkstry w Novigradzie
  • Łupek - skalny troll koło Oxenfurtu
  • Łup-Łup - skalny troll na Skellige
  • Poldek - lodowy troll na Skellige
  • Borys - skalny troll z Velen, można go ocalić przed nekkerami
  • Ogg, Pogg i Rogg - skalne trolle z Velen, co porwały Talara

Ciekawostki

Tw3 journal icetroll

Troll lodowy w Wiedżmin 3:Dziki Gon

  • Czarodziejka Yennefer posiadała w swoich magicznych zbiorach fallusa górskiego trolla o imponujacych rozmiarach.
  • Będąc we Flotsam, mamy możliwość wykonania misji "Kłopoty z trollem". Możemy go zabić lub oszczędzić oraz zaproponować mu pomoc. Po odnalezieniu głowy trollicy i oddaniu jej głowy trollowi otrzymujemy schemat na Zbroję Łowcy (uważaną za najlepszą zbroję w akcie I), po wykonaniu zadania na korzyść Bindugi udajemy się do Choraba, aby wymusić od niego nagrodę (200 orenów), po czym możemy wrócić do trolla i go zabić - jeśli tak uczynimy będziemy mieli możliwość odebrania nagrody od Ludwiga Merse (100 orenów), którego będziemy mogli spotkać niedaleko głównej bramy Flotsam.
    • Co więcej wykonując te zadanie możliwe jest zdobycie ponad 400 orenów, bo zabijając Dymitra znajdujemy u niego klucz do kryjówki bandytów, gdzie możemy znaleźć 100 orenów.