FANDOM

Ulrich – postać z dodatku Wiedźmin 3: Serca z Kamienia. Jest to Wielki Mistrz odłamu Zakonu Płonącej Róży, zwanego Upadłymi Rycerzami.

Serca z Kamienia

Został Wielkim Mistrzem w bardzo złych dla Zakonu czasach - większość jego współbraci zginęła, została skazana na wygnanie, zamknięta w więzieniach lub dołączyła do łowców czarownic. Wszystkie majątki i włości Zakonu Płonącej Róży zostały zagarnięte przez Radowida, aby sfinansować wojnę. Ulrich był liderem kilkudziesięciu rycerzy, którzy postanowili pomścić swych braci atakując redańskie oddziały i produkując fisstech.

Jednak nie wszyscy rycerze dołączyli do niego, bo powstała również grupa pod wodzą Sir Siegfrieda (prawdopodobnie Zygfryda z Denesle), która dalej jest wierna ideałom Zakonu.

Z listów oraz notatek znajdywanych w obozach rycerzy można dowiedzieć się, że Ulrich, ze względu na swój apodyktyczny sposób rządzenia, nie cieszył się zaufaniem. Był przeciwko niemu przygotowywany bunt.

Swoją bazę operacyjną upadli rycerze ulokowali na północny wschód od Novigradu.

Odłam Zakonu Ulricha zyskał miano Upadłych Rycerzy, gdyż niczym nie różnił się od pospolitych bandytów i handlarzy narkotyków. Podczas rozmowy z Geraltem Ulrich rozpoznaje w nim zabójcę Jakuba de Adelsberg, po czym każe zabić Białego Wilka. Geralt z Rivii zabija Ulricha i wszystkich jego podwładnych.

Ciekawostki

  • Postać Ulricha jest prawdopodobnie nawiązaniem do Wielkiego Mistrza Zakonu Krzyżackiego - Ulricha von Jungingena.
  • W grze Wiedźmin 2 Zabójcy Królów również występuje postać Ulricha który przesiada w obozie zakonu Płonącej Róży pod Loc Muinne, ale nie ma pewności czy to ta sama osoba.
Wielcy Mistrzowie Zakonów Białej i Płonącej Róży Herb Zakon Białej Róży Herb Zakon Płonącej Róży

Herb Zakon Płonącej Róży2

Wielcy Mistrzowie Zakonu Białej Róży
Hugon z NapeysRudolf ValarisJakub de Aldersberg
Wielcy Mistrzowie Zakonu Płonącej Róży
Jakub de AldersbergZygfryd z Denesle (opcjonalnie) • Ulrich