Fandom

Wiedźmińska Wiki

Uzurpator

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Uzurpator - nieznany z imienia "następca" Fergusa var Emreisa, cesarza Nilfgaardu. Panował w latach 1233-1257. Gdy Emhyr miał zaledwie 13 lat pewien szlachcic poprowadził bunt przeciwko cesarzowi, który zakończył się sukcesem i uzurpował sobie tron Nilfgaardu w 1233 roku. Potem torturował cesarza, aby zmusić go do potwierdzenia jego prawa do tronu, ale bez powodzenia. Wtedy uzurpator go zabił. Emhyr został przeklęty przez czarodzieja Braathensa w humanoidalną postać jeża i wygnany ze stolicy Imperium.

Skazał na wygnanie w 1237 roku Vysogota z Corvo za udział w grupie opozycjonistów. Za jego rządów zaczęły się wojny północne w 1239 roku zajęciem Ebbing i to za jego rządów Nilfgaard rozszerzył swoje granice podbijając krainy od Ebbing po Nazair i Toussaint. Nie udało mu się jednak stłumić opozycji wspierającej syna poprzedniego cesarza. Po latach Emhyr (już odczarowany) udał się z powrotem do miasta o Złotych Wieżach, by z pomocą Vilgefortza z Roggeveen obalić uzurpatora w 1257 roku. Uzurpator zginął razem ze swoim czarodziejem Braathensem oraz najprawdopodobniej z całą swoją rodziną.

Władcy Nilfgaardu Herb Nilfgaardu
TorresFergus var EmreisUzurpatorEmhyr var EmreisCiri (opcjonalnie) • Morvran VoorhisJan Calveit
Cesarskie żony i nałożnice
Aine DermottClara aep Gwydolyn GorDervla Tryffin BroinneFałszywa Ciri

Więcej w Fandom

Losowa wiki