FANDOM

Flaga Nlfgrd daerlańska

chorągiew brygady

VII Brygada Daerlańskanilfgaardzka brygada wchodząca w skład IV Armii Konnej. Dowodził nią Elan Trahe. Podczas bitwy pod Brenną trzymana w odwodzie. Wraz z brygadą Nauzicaa uderzyła w styk wojsk Redanii i Temerii. Ich atak został zatrzymany przez Biedną Pierdoloną Piechotę. Niedobitki brygady podjęły samobójczą szarżę na wojska Nordlingów, w celu umożliwienia ucieczki Menno Coehoornowi.

działania podczas drugiej wojny północnej zostały opisane w dziele Elana Trahe: Za cesarza i ojczyznę. Chwalebny szlak bojowy VII Daerlańskiej Brygady Kawalerii.

Z ręki jednego z żołnierzy brygady zginął Caleb Stratton. Został potem pomszczony przez swych kompanów, którzy zabili marszałka Menno Coehoorna, który ubrany był w płaszcz brygady Daerlańskiej.

Podeszli bliżej brzegu, do zarastających bagno trzcin. Milva nadepnęła na coś i odskoczyła, tłumiąc krzyk, na widok wyłaniającej się z błota zesztywniałej, pokrytej pijawkami ręki.
– To tylko trup – mruknął Cahir, chwytając ją za ramię. – Nasz. Daeriańczyk. (...) Siódma daerlańska brygada kawalerii. Srebrny skorpion na rękawie...

Chrzest ognia

– Marszałek polny Coehoorn miał pod swą komendą dwie armie: IV Armię Konną, dowodzoną przez generała majora Markusa Braibanta (...) oraz III Armię, dowodzoną przez generała lejtnanta Rhetza de Mellis-Stoke. W skład IV Armii Konnej, liczącej dwadzieścia z górą tysięcy żołnierza, wchodziły: dywizja "Venendal", dywizja "Magne", dywizja "Frundsberg", II Brygada Vicovarska, VII Brygada Daerlańska oraz brygady "Nauzicaa" i "Vrihedd". W skład III Armii wchodziły: dywizja "Alba", dywizja "Deithwen" oraz (...) Dywizja "Ard Feainn"
Pani Jeziora

– "Ard Feainn", nie ma wątpliwości – oblizała wargi Julia Abatemarco. – Widzę też Daerlańczyków Elana Trahe, są tam także elfy z brygady "Vrihedd", starzy nasi znajomi spod Mariboru i Mayeny...
Pani Jeziora

Najbardziej spiętymi i zdenerwowanymi wydawali się ci, którzy mieli zostać w odwodzie – Elan Trahe, dowódca Siódmej Daerlańskiej i Kees van Lo z brygady "Nauzicaa".
Pani Jeziora

– Dorżnijmy ich! – krzyknął, zacierając ręce, Kees van Lo. – Dorżnijmy ich, panie marszałku! Linia pęka na styku, uderzmy! Uderzmy nie zwlekając, a na Wielkie Słońce, załamią się! Pójdą w rozsypkę! (...) Uderzmy (...) "Nauzicaa" jest gotowa...
– "Nauzicaa" ma stać – powiedział ostro Menno. – Daerlańska też ma stać.

Pani Jeziora

– (...) My możemy przechylić szalę, panie marszałku...
– Uderzając w styk, poprawiając po elfach - pojął w lot Menno Coehoorn. - Wychodząc na tyły, wzbudzając panikę. Tak jest! Tak uczynimy, na Wielkie Słońce! Do chorągwi, panowie! "Nauzicaa" i Siódma, przyszedł wasz czas!

Pani Jeziora

– Nie pierdzieć mi tam, nie szczękać zębami! – ryknął Bronibor. – Pomysł, by spłoszyć tymi dźwiękami nilfgaardzkie konie, jest chybiony! Niechaj nikt się nie łudzi! To, co na was idzie, to brygady "Nauzicaa" i Siódma Daerlańska, znakomite, bitne, świetnie wyszkolone wojsko! Ich się nie da wystraszyć! Ich się nie da pokonać! Ich trzeba pozabijać! Wyżej piki!
Pani Jeziora

Więcej z Fandomu

Losowa wiki