FANDOM

People Malcolm Steins apprentice

Varadi - postać z przygody Rozdroża do gry komputerowej Wiedźmin, krasnoludzki członek bandyckiej grupy Ellen Aberdeen.

Rola w grze Edytuj

O jego przeszłości niewiele wiadomo, lecz już wcześniej pędził żywot bandyty wspólnie ze swoim najlepszym przyjacielem Ivo Creygenem; dał się we znaki komuś potężnemu, kto zlecił ich zabicie wiedzmińskiemu renegatowi ze szkoły Kota - Zamirowi. Kiedy ich drogi rozeszły się, Zamir dopadł Ivo Creygena i zabił go, po czym przejął jego tożsamośc, a następnie udał się w pogoń za Varadim. Wytropił go w wiosce Rozdroża, gdzie krasnolud przystąpił do gromady łotrów Ellen Aberdeen. Zaopatrywał tę grupę w alkohol do czasu, aż się skończyły jego zapasy, pozyskał sobie opinię wesołka i pełnił funkcje raczej wartownicze.

W zadaniu "Tajemnica Ivo" nikt nie zna prawdziwej tożsamości wiedzmina Ivo Creygena, który znalazł się w obozie Bregora Valdholda, nawet Geralt i Varadi, który nie wiedział nic o jego przybyciu do Rozdroży. Na przedstawioną przez Geralta propozycję Ivo Creygena, żeby spotkali się razem w jednym z zakątków leśnych, krasnolud reaguje radością i gorącą ochotą na spotkanie swego kamrata w godzinach po zmroku. Po konfrontacji Varadiego i "Ivo Creygena" w towarzystwie Geralta wychodzi szydło z worka: przerażony krasnal rozpoznaje w przybyszu łowcę głów Zamira, który nie zrezygnował wcale z pragnienia zamordowania Varadiego. Geralt musi w tym momencie podjąc decyzję:

  • Ratunek Varadiego: Geralt zabrania swemu konfratrowi wyrządzac krzywdy Varadiemu, a ten tchórzliwie ucieka wykręcając się tym, że wezwie posiłki; po zabiciu rozczarowanego postawą Geralta, lecz doskonale przygotowanego do walki Zamira; Bregor Valdhold, zleceniodawca zadania "Tajemnica Ivo" nie będzie zadowolony z ucieczki przedstawiciela wrogiego obozu i wypłaci tylko połowę obiecanej nagrody - 60 orenów, mimo to zarówno w jego obozie, jak i w obozie Ellen Aberdeen, wdzięcznej Geraltowi za uratowanie członka jej obozu z rąk płatnego zabójcy, gracz zyskuje po jednym punkcie reputacji
  • Zgon Varadiego: ku zadowoleniu Zamira Geralt decyduje się zachowac neutralnośc i pozwala mu na zabicie krasnoluda, uzasadniając to tym, że "wiedzmini powinni nieśc śmierc potworom nawet w krasnoludzkiej skórze"; po ostatnich słowach Varadiego "Nie!" Zamir dopełnia swego zadania i przebija go mieczem; usatysfakcjonowany śmiercią członka wrogiego obozu Bregor Valdhold wypłaca Geraltowi 120 orenów, dodatkowo gracz zyskuje w jego obozie jeden punkt reputcji, lecz u Ellen Aberdeen utracony zostaje jeden punkt reputacji z powodu nieudzielenia pomocy krasnoludowi i zaaprobowania jego zgonu

CiekawostkiEdytuj

  • W oficjalnym poradniku do "Rozdroży" autorstwa Adama Dukszta i Krzysztofa "Krzyśka" Justyńskiego dołączonym do plików tej przygody zostały podane sprzeczne informacje: według informacji o przebiegu zadania "Tajemnica Ivo" gracz otrzymuje jeden punkt w obozie Bregora ("Tracimy jeden punkt reputacji w obozie Ellen,zyskujemy jeden punkt w obozie jej przeciwnika..."), zaś według tabeli punktów reputacji nieuratowanie Varadiego nie tylko odbiera mu punkt reputacji w obozie Ellen, ale i... nic nie daje w obozie Bregora.
  • W zadaniu "Tajemnica Ivo" może wystąpic bug, jeżeli Geralt nie będzie dopilnowywał terminów przybycia Zamira i Varadiego na miejsce, np. po umówieniu się z wiedzminem na umówione miejsce Varadi będzie cały czas stał w obozie, mimo wypowiadania cały czas kwestii: "Nie bój nic, nadążę za tobą!"
  • Zyskał własny portret w dzienniku

Więcej z Fandomu

Losowa wiki