FANDOM

Vatt'ghern (ze starszej mowy: "wiedźmin") to powstająca dopiero internetowa gra tekstowa typu MUD. Realia gry oparte są na świecie "Sagi o wiedźminie" stworzonej przez Andrzeja Sapkowskiego. Gra pisana jest od 2004 roku w oparciu o dawny kod Arkadii i realizuje garść pomysłów zaczerpniętych z gier fabularnych. Jest też pierwszym polskim LPmudem obsługującym polskie znaki diakrytyczne.

W czerwcu 2006 r. na mudzie odbyły się pierwsze półotwarte testy, w których gracze mogli obejrzeć stworzony do tej pory niewielki świat, jak też przetestować nowe zaimplementowane w grze mechanizmy.

W dniu 20 marca 2007 r. MUD został otwarty dla graczy.

Aby rozpocząć grę na Vattghernie trzeba najpierw się z nim połączyć za pomocą protokołu telnet. Najlepiej użyć do tego celu klienta Mudowego, ale można też osiągnąć to korzystająć z znajdującego się we wszyskich systemach operacyjnych programu telnet.

W chwili obecnej na Vatt'ghernie utworzono 3 miasta Rinde, Biały Most i Pianę, a także kilka okolicznych wiosek.

Z dniem 26 marca 2008 r. MUD został zamknięty dla graczy i obecnie przechodzi reforme. Otwarcie muda ma nastąpić w styczniu 2011 roku.

W dniu 29 grudnia 2010 r. MUD został otworzony na jeden dzień w celu pokazania co dotychczas zrobili czarodzieje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki