FANDOM

Vattier de Rideaux (4K).png
Vattier de Rideaux – wicehrabia Eiddon, szef wywiadu wojskowego cesarza Emhyra var Emreisa. Jego kochanką była Carthia van Canten – Cantarella. Jako szef wywiadu znał wiele sekretów Północy, m.in. wiedział kto zamordował króla Redanii Vizimira oraz które czarodziejki zasiadały w Loży.

Nim minęły trzy godziny, wszyscy wezwani spotkali się w cesarskiej bibliotece. Wezwanie nie zdziwiło Vattiera de Rideaux, wicehrabiego Eiddon. Vattier był szefem wywiadu wojskowego. Emhyr wzywał Vattiera bardzo często – w końcu trwała wojna. Wezwanie nie zdziwiło też Stefana Skellena, zwanego Puszczykiem, pełniącego przy imperatorze funkcję koronera, specjalisty od służb i zadań specjalnych. Puszczyka nigdy nic nie dziwiło.
Czas pogardy

Prywatna audiencja była skończona. Vattier de Rideaux, wicehrabia Eiddon, szef wywiadu wojskowego cesarza Emhyra var Emreisa, opuścił bibliotekę, kłaniając się królowej Doliny Kwiatów w sposób nawet uprzejmiejszy, niż tego wymagał protokół dworski.
Chrzest ognia

Henselt z Kaedwen niedawno przysłał mi „konsula”, Dijkstra skierował do Dol Blathanna „misję handlową”. A teraz sam arcyszpicel Vattier de Rideaux!
Chrzest ognia

– Postaram się o to, Wasza Wysokość. A co z Dijkstrą? I z tym jego tajemniczym informatorem?
– Dijkstra prędzej umrze, niż zdradzi mi swego informatora. Jemu samemu, owszem, warto by się odwdzięczyć za tę spadającą jak z nieba wiadomość… Ale jak? Dijkstra niczego ode mnie nie przyjmie.
– Jeśli wolno, Wasza Cesarska Mość…
– Mów.
– Dijkstra przyjmie informację. Coś, czego nie wie, a wiedzieć chciałby. Wasza Wysokość może mu się odwdzięczyć informacją.
– Brawo, Vattier.

Chrzest ognia

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki