Fandom

Wiedźmińska Wiki

Velda

3735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Velda - rzeka płynąca przez Geso (w górnym biegu), Ebbing nieopodal Glyswen. Za źródłami znajduje się pustynia Korath. Wraz z Lete i Arete przecina Pereplut.

- Chcę jak najszybciej przejść Veldę - powiedział Giselher. - Za rzeką odpoczniemy. Kayleigh, jak twój koń?
- Wytrzyma. To nie dzianet, w wyścigi nie pójdzie, ale mocna bestia.
- No, to jazda.

Czas pogardy

W dolinie rzeki Veldy karawana łowców została rozgro­miona i wybita do nogi przez bandę nilfgaardzkich maruderów.
Czas pogardy

Spotkali się wszyscy jednego dnia na obchodach Lammas, Święta Żniw, w jednej z wiosek w Geso. Wojna i nę­dza podówczas jeszcze nie zawadziły zanadto o kraj nad górną Veldą
Czas pogardy

- Szliśmy brzegiem Veldy w stronę Thurn - zaczął żołnierz. - Był rozkaz, by konwojować jeden z transporterów pana Evertsena ciągnący na południe.
Czas pogardy

A terenem tym okazała się pustynia, dzikie pustkowie gdzieś aż za masywem Tir Tochair, za źródłami Veldy.
Chrzest ognia

Loredo leżało przy Bandyckim Szlaku, bryganci i złodzieje ze wszystkich położonych nad Górną Veldą okolic zaglądali tu, spotykali się, by sprzedawać lub wymieniać łupy, zaopatrywać się, odpoczywać i bawić aię w doborowym bandyckim towarzystwie.
Chrzest ognia

Na Południu, hen za górami Amell, w Ebbing, w krainie zwanej Pereplutem, na rozległych mokradłach przeciętych rzekami Veldą, Lete i Arete, w miejscu oddalonym od Ellander i Świątyni Melitele o osiemset mil lotem wrony, koszmar senny gwałtownie zbudził nad ranem starego pustelnika Vysogotę.
Wieża Jaskółki

Więcej w Fandom

Losowa wiki