FANDOM

Vengerberg - stolica Aedirn, leżąca na wschód od Mariboru, Mahakamu i Dol Angra.

Siedziba króla Demawenda. Można znaleźć tam liczne gorzelnie, tkalnie, farbiarnie, a także młyny słodowe. Dawno temu doszło tu do pogromu nieludzi. Vengerberg padł po tygodniu oblężenia dokonanego przez armię Nilfgaardu. Zabito całą załogę i mieszkańców miasta (razem około sześciu tysięcy ludzi).

Ważniejsze budynki i miejsca Edytuj

Ważniejsi mieszkańcy Edytuj

300px-Places Vengerberg

Vengerberg na mapie do gry Wiedźmin

Dotyczące opisu:

- Yennefer - przerwał krasnolud - ty masz u mnie nieograniczony kredyt. Pogrom w Vengerbergu miał miejsce bardzo dawno. Może ty zapomniałaś, ale ja nie zapomnę nigdy. Nikt z rodziny Giancardich nie zapomni. Ile cie potrzeba?
Czas pogardy

Zadania specjalne. Huta w Gulecie, z wielkimi pieca­mi. Fryszarki, huta galmanu i wielka kuźnica żelaza w Eysenlaan, pięćset centnarów rocznej produkcji. Konwisarnie i manufaktury wełniane w Aldersbergu. Młyny sło­dowe, gorzelnie, tkalnie i farbiarnie w Vengerbergu...
Zdemontować i wywieźć.

Czas pogardy

Drogą, hurkocąc i wzbijając tumany kurzu, ciągnęła długa kolumna maszyn oblężniczych. Na wciąż broniący się Aldersberg. I na Vengerberg, stolicę króla Demawenda.
Czas pogardy

- Vengerberg padł po tygodniu oblężenia - dokończył Jaskier. - Zdziwi cię, ale tam cechy dzielnie i do końca broniły baszt i wyznaczonych odcinków muru. Wyrżnięto więc całą załogę i ludność miasta, coś około sześciu tysięcy ludzi. Na wieść o tym zaczęła się wielka ucieczka. Rozbite pułki i ludność cywilna zaczęły masowo uchodzić do Temerii i Redanii. Tłumy uciekinierów ciągnęły Doliną Pontaru i przełęczami Mahakamu.
Czas pogardy

Dotyczące lokalizacji:

Nad gościńcem leciały stada wron, kracząc donośnie. Leciały na wschód, w kierunku Mahakamu i Dol Angra, w kierunku Vengerbergu.
Czas pogardy

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Uważa się, że stąd pochodzi Yennefer.
  • Nazwa prawdopodobnie została zaczerpnięta z prawdziwego Szwajcarskiego miasta Engelberg.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki