FANDOM

Venzlav z Brugge – władca Brugge, lennik królowej Calanthe z Cintry, a po jej śmierci króla Foltesta z Temerii. Często krytykowany za zbytnią pobłażliwość wobec driad z Brokilonu.

Historia

Venzlav jest królem małego królestwa Brugge, próbował unormować stosunki z driadami z Brokilonu co jednak mu się nie udało, jednak w odróżnieniu od swych sąsiadów nie najeżdżał na Brokilon i nie mścił się na driadach. Kiedy król Cintry Roegner jego suzeren zmarł Venzlav ubiegał się o rękę jego żony i faktycznej królowej Calanthe jednak ta odmówiła jemu jak i innym zalotnikom.

Po I Wojnie z Nilfgaardem, Cintra została podbita a królowa Calanthe zabita, wielu Cintryjczyków uciekło do Brugge, Venzlav mógł sprawować władze samodzielnie bez żadnego protektoratu, jednak groźba ze strony Nilfgaardu popchnęły go do złożenia hołdu lennego królowi Temeri, Foltest, po hołdzie Brugge zostało objęte protektoratem Temeri a na tych ternach zaczął się organizować korpus Cintryjskich uchodźców którzy wciąż chcieli walczyć za Cintrę pod wodzą marszałka Vissegerda.

Po rozpoczęciu walk Brugge wystawiło nadzwyczajnie duże siły jak na tak małe królestwo, jednak Bruuge wycierpiało najwięcej, całe państwo zostało doszczętnie spustoszone i splądrowane.

W tym czasie dowiedział się że Geralt znajduje się w Brokilonie od jego przyjaciela barda Jaskra, który chciał dostać się do Brokilonu, ponieważ wiedźmina lubił, dał eskortę bardowi do Brokilonu i zachował wiedzę o pobycie wiedźmina w lesie tylko dla siebie.

Po zawarciu Pokoju Cintryjskiego, Brugge na moc pokoju uzyskało reparacje wojną dla osadników, Venzlav zajął się odbudowywaniem zniszczonego i zrujnowanego Brugge.

Ciekawostki i inne informacje

  • Swego czasu Venzlav wysłał do Brokilonu posłańca, żądając oddania mu lasu aż po rzeczkę Vdę, obiecując w zamian nietykalność pozostałych ziem. Posłańcem tym był wiedźmin Geralt.
  • Lubił Geralta.