FANDOM

Verden – jedno z królestw północy. Jest władane przez Kistrina. Państwo to leży przy prawym brzegu Jarugi u jej ujścia. Od wschodu graniczy z Brokilonem, od północy z Kerack, naturalną granicę na południu stanowi rzeka Jaruga oddzielająca Cintrę od Verden. Herbem królestwa jest tarcza ze złoto-czarną szachownicą.

OrteliusVerden.png

Królestwo Verden na Mapie Orteliusa

Gospodarka Edytuj

Verden, tak jak inne nadmorskie kraje żyje z rybołówstwa, połowu pereł i owoców morza, bursztynu oraz handlu (również morskiego) i rolnictwa.

Siły zbrojne Edytuj

Verden posiada silne garnizony w ich twierdzach: Nastrog, Rozrog i Bodrog

Religia Edytuj

Jak na całym Kontynencie, w Verden wyznawane są kulty: Melitele, Wiecznego Ognia, Proroka Lebiody i Kreve.

Główne miasta i warownie Edytuj

Verden, cesarska protekcja Edytuj

Prowincja Verden – tuż przed wojną, były król Ervyll złożył hołd lenny cesarzowi Nilfgaardu. Właściwe dowodzenie nad Verden miała wtedy Grupa Operacyjna Verden, która dość szybko sprzeniewierzyła sobie Verdeńczyków, zabijając setki ludzi. Wywołało to powstanie (jego zwolennicy zabili króla Ervylla). Armia Nilfgaardu nękana przez wojska Cidaris i kaprów z Skellige zaplątała się w bezwładne walki, ponosząc klęskę za klęską. Pozostałości Grupy Operacyjnej Verden uciekły za Jarugę, zostawiając załogi w trzech twierdzach verdeńskich. Po wojnie Verden zmieniło się z powrotem w królestwo pod wodzą Kistrina, syna poprzedniego króla.

- Jeśli się czegoś nauczyli - wzruszył ramionami Henselt - to nie przekroczą Jarugi. Ujście rzeki na granicy Cintry i Verden nadal kontroluje Ervyll i jego trzy twierdze: Nastrog, Rozrog i Bodrog. Tych twierdz nie da się zdobyć z marszu, żadna nowoczesna technika tu nie pomoże.
Krew elfów

- (...) Zalewają nas towary z nilfgaardzkich manufaktur. W Brugge i Verden ich moneta wypiera lokalną.
Krew elfów

- Naszą wschodnią granicę, to znaczy wylot Doliny Pontaru, Nilfgaardczycy osiągną za kilka dni - ciągnął Fol­test, nadal bardzo cicho. - Hagge, ostatnia forteca Aedirn, nie utrzyma się długo, a Hagge to już nasza wschodnia granica. A na naszej granicy południowej... stała się rzecz bardzo zła. Król Ervyll z Verden złożył hołd lenny impe­ratorowi Emhyrowi. Poddał i otworzył twierdze u ujścia Jarugi. W Nastrogu, Rozrogu i Bodrogu, które miały strzec naszego skrzydła, stoją już nilfgaardzkie załogi.
Czas pogardy

Ervyll zachował tytuł królewski, ale jego suzerenem jest Emhyr. Verden jest więc jeszcze formalnie królestwem, ale w praktyce już nilfgaardzką prowincją. Czy rozumiecie, co to oznacza? Sytuacja się odwróciła. Verdeńskie twierdze i ujście Jarugi są w rękach Nilfgaardu.
Czas pogardy

- Konni to regularna jazda z Verden - powiedziała Milva, do tej pory ponura i podejrzanie małomówna. - Wyszyte szachownice mają na jakach.
Chrzest ognia

– (...) Gołym przecie okiem widać, że to nie jakaś tam rajza kup swawolnych, ale wojna co się zowie. Nilfgaard pospołu z Verden idzie. Na południu Jarugę już pewnie przeszli, pewnie już całe Brugge, a może i Sodden w ogniu...
Chrzest ognia

- Atak (...) wyszedł od Drieschot, zaczął się o świtaniu siódmego dnia po Lammas. Razem z Nilfgaardem szło sprzymierzone verdeńskie wojsko, bo Verden jak wiecie, to teraz cesarska protekcja.
Chrzest ognia

– (...) Hufom cesarskim flankują boki Wiewiórki, verdeńscy wolentarze, i różne luźne kupy, a ci są jeszcze gorsi od Nilfgaardzczyków. Tacy to Kernow spalili (...).
Chrzest ognia

Ciekawostki Edytuj

  • "Verden" w języku norweskim oznacza "świat".
  • W Dolnej Saksonii znajduje się powiat Verden.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki