FANDOM

Verden – jedno z królestw północy, władane przez Kistrina. Państwo to leży przy prawym brzegu Jarugi, u jej ujścia. Od wschodu graniczy z Brokilonem, od północy z Kerack, naturalną granicę na południu stanowi rzeka Jaruga oddzielająca Cintrę od Verden. Herbem królestwa jest tarcza ze złoto-czarną szachownicą.

Heraldyka i weksylologia Edytuj

H Verden COA Verden drawing H Verden 2 H Verden-Nlfgaard

Flaga Verden

Gospodarka Edytuj

Verden, tak jak inne nadmorskie kraje żyje z rybołówstwa, połowu pereł i owoców morza, bursztynu oraz handlu (również morskiego) i rolnictwa.

Siły zbrojne Edytuj

Verden posiada silne garnizony w ich twierdzach: Nastrog, Rozrog i Bodrog.

Religia Edytuj

Jak na całym Kontynencie, w Verden wyznawane są kulty: Melitele, Wiecznego Ognia, Proroka Lebiody i Kreve.

Główne miasta i warownie Edytuj

Verden, cesarska protekcja Edytuj

Prowincja Verden – tuż przed wojną, były król Ervyll złożył hołd lenny cesarzowi Nilfgaardu. Właściwe dowodzenie nad Verden miała wtedy Grupa Operacyjna Verden, która dość szybko sprzeniewierzyła sobie Verdeńczyków, zabijając setki ludzi. Wywołało to powstanie (jego zwolennicy zabili króla Ervylla). Armia Nilfgaardu nękana przez wojska Cidaris i kaprów z Skellige zaplątała się w bezwładne walki, ponosząc klęskę za klęską. Pozostałości Grupy Operacyjnej Verden uciekły za Jarugę, zostawiając załogi w trzech twierdzach verdeńskich. Po wojnie Verden zmieniło się z powrotem w królestwo pod wodzą Kistrina, syna poprzedniego króla.

Galeria Edytuj