FANDOM

Mój. Albo niczyj. Kocham cię. Kocham.Vereena do Nivellena[1]
Vereenawampirzyca bruxa[1], jedna z kochanek Nivellena[2].

Charakterystyka Edytuj

Vereena w postaci człowieka była szczupłą, czarnowłosą kobietą. Nosiła białą, powłóczystą suknię, która kontrastowała z jej spadającymi na ramiona rozczochranymi włosami. Przypominała rusałkę[2].

Biografia Edytuj

Znajomość z Nivellenem Edytuj

Nie wiadomo w jaki sposób Vereena poznała Nivellena, ale pewnym jest, że było to po przeklęciu mężczyzny w świątyni Coram Agh Tera (st. lwiogłowy pająk). Mieszkali razem w pałacu. Kobieta nie była rozmowna, a gdy coś mówiła, używała niezrozumiałego języka. Nie jadła ludzkiego mięsa i wychodziła na długo co lasu. Nivellen, a później również Geralt, podejrzewali, że jest rusałką[2].

Przyjazd Geralta Edytuj

W okolicach pałacu Nivellena w Redanii Geralt z Rivii znalazł ciało Rulle Aspera (lub Aspena) i podróżującej z nim kobiety. Zostali zabici, na ich szyjach widniały ślady zębów. Okazało się później, że to Vereena ich zabiła[2].

Wiedźmin wrócił na ścieżkę i zauważył pałac. Obserwowała go wówczas Vereena. Geralt ją zauważył, lecz gdy jej pomachał, ta uciekła. Geralt udał się więc do posiadłości. Tam poznał Nivellena, który zaprosił go na obiad. W trakcie rozmowy wiedźmin zaczął go wypytywać o to, czy z kimś mieszka. Potwór skłamał mówiąc, że mieszka sam, lecz po chwili domyślił się, że Geralt widział Vereenę. Wiedźmin próbował wyciągnąć więcej informacji, ale nie udało mu się to, po czym opuścił posiadłość[2].

Prawdopodobnie następnego dnia w południe Płotka dała Geraltowi do zrozumienia, że Vereena to nie rusałka, a wampir. Wiedźmin w pośpiechu udał się do pałacu. Zastał tam śpiewającą na grzbiecie pomnika delfina Vereenę, która przedtem pożywiła się krwią Nivellena. Zaczął ją wypytywać czym jest. Na początku podejrzewał mulę lub alpa, ponieważ wyszła na słońce, ale po wykluczeniu tych możliwości przez Vereenę okazało się, że jest bruxą. Wiedźmin wydedukował w międzyczasie, że potrzebowała przeklętego Nivellena, by mogła bezpiecznie korzystać z obszaru do polowań po krew. Planowała również wykorzystać go jako obrońcy[2].

Śmierć Edytuj

Po drugim przyjeździe Geralta do pałacu Nivellena Vereena zaatakowała. Początkowo szala zwycięstwa przeważała po jej stronie, ale Nivellen wybiegł z pałacu i zaatakował ją trzymeterową żerdzią. Nie umarła jednak od razu. Chciała ugryźć Nivellena w szyję, jednak Geralt doskoczył w ostatniej chwili i zadał Vereenie śmiertelny cios. Dzięki temu została zdjęta klątwa Nivellena[2].

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Alfabet Sapkowskiego
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 Ziarno prawdy