Fandom

Wiedźmińska Wiki

Ves

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Lepiej przeżyć jeden dzień jak król, niż całe życie jak dziad.
— Ves do Geralta

Ves jest jednym z najlepszych żołnierzy elitarnych Niebieskich Pasów mimo, iż jest jedyną kobietą w tej formacji.

Przeszłość Edytuj

Ves Pochodzi z małej wioski którymi jedynymi problemami były "susza i bandy Scoia'tael". Wioskę napadły elfy kiedy Ves miała 16 lat. Jako jedyna ocalała pogrom tylko dlatego, że spodobała się dowódcy komanda. Przez kilka lat była więźniem Wiewiórek. Ostatecznie została ocalona przez Vernona Roche'a, który, zauważając jej potencjał, wcielił ją w szeregi Niebieskich Pasów.

Ves podkreśla, że to Vernon wyuczył ją w żołnierce.

Wiedźmin 2: Zabójcy królów Edytuj

Tw2 journal Ves.png

Ves w grze Wiedźmin 2: Zabójcy królów

Jeśli w grze wybierzemy ścieżkę Roche`a, ratujemy ją z rąk Loredo wykonując zadanie Śmierć Zdrajcy!.

Powiązane zadania Edytuj

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Geralt spotyka Ves w obozie partyzantów temerskich. Niestety na skutek ostatnich wydarzeń związanych z wojną i okupacją Temerii Ves zaczyna się sprzeciwiać Vernonowi, co skutkuje jej wypadem razem z dwoma żołnierzami na wojska nilfgaardu co kończy się interwencją Roche'a i Geralta.

Ves pojawia się razem z Roche'm w Kaer Morhen gdzie bierze udział w walce z Dzikim Gonem i pomaga swojemu dowódcy. Jest też widoczna w czasie pogrzebu Vesemira.

Ciekawostki Edytuj

  • W trakcie służby w temerskich oddziałach specjalnych, Ves starała się wykonywać inne, bardziej kobiece, zadania jak gotowanie, szycie czy " uśmiechanie się jak lalka roznosząc piwo w karczmie". Żadne z tych zadań jej nie odpowiadało utwierdzając ją w przekonaniu, że żołnierskie życie jest jej przeznaczeniem.
  • Mimo swojej przeszłości nie czuje nienawiści do nieludzi. Traktuje wszystkich morderców i bandytów tak samo, bez względu na rasę.
  • Jeśli podczas zadania Ave Henselt! pokonamy Ves, będziemy mogli przeżyć z nią intymne chwile.
  • W jednej z rozmów z Ves pojawia się nawiązanie do chińskiej legendy o Hua Mulan.
  • Roche traktuje Ves jak młodszą siostrę.
  • Ves jest nieobecna podczas aktu III oraz Epilogu (ścieżka Roche'a). Prawdopodobnie została wraz z garstką żołnierzy pilnując Percivala.

Więcej w Fandom

Losowa wiki