Fandom

Wiedźmińska Wiki

Vienna

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Vienna.jpg

Portret Vienny w dzienniku Geralta.

Vienna - jedna z drugoplanowych postaci przygody "Rozdroża" do gry komputerowej "Wiedźmin", najbliższa przyjaciółka i prawa ręka Ellen Aberdeen.

Historia Edytuj

Wspólnie z Ellen Aberdeen była w młodości kapłanką Melitele, sprawującą swoje obowiązki z wielką rzetelnością, zawsze troszcząc się o dobro swoich wiernych. Życie obu niewiast zmieniło się diametralnie za sprawą wędrownego herszta bandytów - Bregora Valdholda, który po burzliwym romansie z Ellen zakończonym śmiertelnym dla jej dziecka w łożysku uderzeniem podczas jednej z kłótni stał się obiektem ich zapiekłej nienawiści. Według samej Vienny Bregor miał jednocześnie byc odpowiedzialnym za zdyskredytowanie Ellen po grabieży składowanej przezeń pieniędzy wiernych; niezależnie jednak od tego Vienna zdecydowała się towarzyszyc Ellen w nieustannej gonitwie za Beregorem w celu wywarcia na nim słusznej zemsty; obie stały się przywódczyniami grasantów, toteż zaczęły parac się nie mniej hańbiącą profesją, niż ludzie Bregora. Z czasem udało im się otoczyc Bregora w wiosce Rozdroża, lecz równowaga sił sprawiła, że toczące się ciągle walki między nimi nie miały końca, a cierpieli na tym dotkliwie także wieśniacy.

Duchvienny.jpg

Duch Vienny - zrzut ekranu z przygody

W intrze do przygody widac, jak w trakcie pewnej potyczki między dwoma oddziałami bandytów uczestnicząca w niej Vienna została niemalże śmiertelnie zraniona przez Bregora. Kiedy obie strony rozeszły się do lasów po nierozstrzygniętej bitwie, konającą Vienną zaopiekował się bezinteresownie znachor Mysiwór, który przygarnął ją do swojej chaty i rozpoczął kurację, lecz na drodze do jej wyleczenia stanął mu problem braku lekarstw: na ich zrobienie potrzebował pięciu płatków ginatii i czterech włókien han, a rosły one w lasach pełnych bandytów z obu obozów i potworów. Mysiworowi było zupełnie obojętne, że Vienna jest bandytką - uważał, że tak młoda osoba (nazwał ją "dzieckiem") nie powinna umierac.

W obozie Bregora była jednym z najbardziej znienawidzonych bandytów Ellen. Sama nosiła w sobie tajemnicę spotkania tajemniczego elfa imieniem Kalivan, który ocalił jej pewnego razu życie, lecz nie mogła go od tej pory znaleźc.

Rola w grze Edytuj

Po rozmowie z Czciborem na początku przygody Geralt zostanie zagadnięty przez Mysiwora, który błaga go o pomoc w wyleczeniu niewiasty poprzez zebranie ziół, co bardzo dziwi Geralta, że Mysiwór ma ochotę na pomoc mętce. Rozpocznie się wówczas zadanie "Jedną nogą w grobie". Losy Vienny będą od tej chwili w znacznym stopniu zależec od decyzji bohatera. Jeżeli Geralt odmówi wsparcia, zakończy się i zadanie... i życie Vienny. Zgon Vienny nastąpi także wtedy, jeżeli po zaoferowaniu swoich usług Mysiworowi minie 12 godzin lub rozmowie ze strażnikiem obozu Ellen - wtedy Mysiwór obrazi się na Geralta i przez jakiś czas nie będzie chciał z nim gadac. Umiera również wtedy, jeżeli po rozmowie z Żubrem po uratowaniu go z zasadzki upiorów postanowi się go posłuchac i powie Mysiworowi, że nie pomoże jednak Viennie. Po jej śmierci pojawi się przed wioską jej grób, a wykonanie zadania "Wejście do obozu Ellen" będzie polegało na tym, iż po rozmowie z Mysiworem na temat jej sygnetu ten poradzi udanie się do oddalonych ruin w nocy; kiedy Geralt to uczyni, ujrzy orszak Króla Gonu i... upiora przedstawiającego Viennę; duch będzie wyrzucał Geraltowi, że jej los znalazł się w jej rękach, i że to przez niego wyzionęła ducha, po czym nakazuje mu wyznanie swojej winy Rzepowi, Czciborowi i Aiaenne, lecz tak naprawdę wystarczy tylko udac się do tej ostatniej - okaże się, że zostanie ona zaatakowana przez grupkę bandytów Ellen - będą chcieli zemścic się niesłusznie na lekarce za niezapobiegnięcie śmierci Vienny, jednak zostają rozproszeni po poważnym zranieniu jednego z agresorów strzałą wypuszczoną z łuku przez Kalivana, który ucieka. W ten sposób pierścień Vienny wpada w ręce Geralta, kiedy przejmuje go od rannego złoczyńcy.

Istnieje jednak inny sposób na rozwiązanie sprawy z Vienną, bardziej korzystny: uratowanie jej. Po uzyskaniu ziół należy je bezzwłocznie podarowac Mysiworowi, który dzięki temu zdoła wyleczyc Viennę. 12 godzin po oddaniu ziół można będzie porozmawiac z Vienną: będzie ona wdzięczna Geraltowi, jednak nie tak bardzo, aby oddac mu bez problemów swój pierścień - podejrzewa, że mógłby byc najmitą Bregora i nie wierzy zbytnio w tłumaczenia, iż Geralt mógłby równie dobrze przekraśc się do obozu Ellen w ciemności dzięki swojemu kociemu wzrokowi, oraz że nie chce tego zrobic ze względu na chęc rozmowy z Ellen w bardziej przyjaznych warunkach; żeby uzyskac od niej sygnet, trzeba będzie go zdobyc na dwa sposoby:

  • Podstęp: Najszybszy sposób - umówic się z Mysiworem, aby ten ukradł sygnet, a potem przekazał go Geraltowi; gdy minie noc, Mysiwór wywiąże się z zadania i przekaże swą zdobycz wiedźminowi, lecz Vienna domyśli się wszystkiego i straci całą swą sympatię do Geralta, nie mając ochoty na dalszy dialog; zadanie "Kalivan" nie zakończy się pomyślnie, gdyż Kalivan będzie miał za złe wiedźminowi oszukanie dziewczyny
  • Pójście za ciosem: Geralt decyduje się na kolejną przysługę dla Vienny, polegającą na odnalezieniu Kalivana; dziewczyna chciałaby z nim nawiązac ponowny kontakt; rozpocznie się zadanie poboczne "Kalivan"; pod koniec zadania Kalivan podąży z Geraltem do domu Mysiwora i nawiąże pouczającą rozmowę z Vienną, w której wykaże jej, że poświęcenie życia na realizację zemsty Ellen doprowadzi ją do znacznego upadku - skończy ona zgwałcona i zamordowana przez bandytów Bregora; refleksja skłoni Viennę do zaprzestania wspierania Ellen, a Geralt zyska możliwośc nawiązania z nią bliższej relacji - współżycia seksualnego, co zaoowocuje kartą seksu do dziennika; odmowa seksu obrazi Viennę, ale nie będzie to już miało wpływu na rozgrywkę i fabułę.

Jeżeli Geralt w rozmowie z Vienną wyrazi całą swą pogardę w stosunku do motywów młodocianych bandytów, wówczas Vienna nie będzie chciała rozmawiac więcej z Geraltem, nakazując mu zostawic ją w spokoju. W zadaniu "Mediatorzy" Vienna jest jedną z osób z obozu Ellen, którą można przyjąc na stanowisko mediatora, lecz jeżeli negocjacje zakończą się niepowodzeniem, Vienna może zginąc od miecza Bregora.

Dane z dziennika Edytuj

Drobna, krucha dziewczyna. Została ciężko ranna podczas pierwszego starcia w wiosce, pozostaje pod opieką Mysiwora.

Ratunek: Uratowana przeze mnie okazała się być temperamentna i wygadana. Dochodząc do siebie, opowiedziała mi o związku z Ellen, którą poznała w czasie nowicjatu w świątyni Melitele. Pała nienawiścią do Bregora Valdholda.

Współżycie: Vienna wiele zyskuje przy bliższym poznaniu, zwłaszcza gdy to poznawanie kończy się w łóżku analizą najdrobniejszych szczegółów jej ciała.

Śmierć: Umiera od zadanych ran nie doczekawszy się pomocy. Jestem wiedźminem. Nie ratuję bandytów.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki