Fandom

Wiedźmińska Wiki

Vildkaarlowie

3735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Vildkaarlowie - skelligijscy wojownicy mieszkający we wsi Fornhala na wyspie Ard Skellig. Wiedzą o tym nieliczni, ale w rzeczywistości są berserkami - wojownikami potrafiącymi zamieniać się w zwierzęta. Część mieszkańców wysp uważa, że berserkowie są tylko bajką, którą opowiada się dzieciom, gdy nie chcą zasnąć.

Vildkaarlowie są grupą bardzo specyficzną, gdyż składającą się wyłącznie z mężczyzn. Grono vildkaarlów powiększa się poprzez przyjmowanie wojowników, którzy chcą do nich dołączyć. Lecz nie każdy może zostać przyjęty. Ochotnicy muszą przejść próbę. Do próby zawsze musi podejść szóstka mężczyzn, którzy rozbierają się do naga, poją się halucynogennymi miksturami i walczą między sobą na śmierć i życie. Gdy trójka ochotników polegnie pozostali przyjmowani są w poczet vildkaarlów. Ostatnia część rytuału odbywa się w jaskiniach ciągnących się pod wsią. Przed posągiem przedstawiającym niedźwiedzia ochotnicy muszą zjeść podane przez druida łysiczki - grzyby wywołujące halucynacje. Następnie mężczyźni modlą się przed figurą, a z jaskiń wychodzą niedźwiedzie, które ich pożerają. Ostatecznie zwierzęta przeobrażają się w dopiero co zjedzonych ludzi, a ochotnicy zdobywszy moc przemiany w zwierzę przyjmowani do są grona vildkaarlów.

Wojownicy czczą zakazanego krwawego boga Svalbloda, a kapłan tego bóstwa jest ich przywódcą. Ochotnicy, którzy polegli podczas próby są składani w ofierze Svalblodowi.

Są zaproszeni na ucztę w twierdzy Kaer Trolde, gdzie napojeni miodem z krwią i grzybami dokonują rzezi. Jeżeli Geralt w trakcie misji "Królewski Gambit" pomoże Hjalmarowi, obaj są świadkami ostatniej części rytuału, a potem raz na zawsze kończą historię vildkaarlów zabijając tych pozostałych przy życiu oraz ich kapłana Artisa.

Więcej w Fandom

Losowa wiki