Fandom

Wiedźmińska Wiki

Vilgefortz

3896stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze23 Udostępnij

Vilgefortz z Roggeveen – potężny czarnoksiężnik; przywódca czarodziejów w II bitwie o Sodden w 1263 roku. Po bitwie członek Kapituły Czarodziejów.

Bardzo przystojny, inteligentny, utalentowany i zdolny do wszystkiego. Jak każdy czarodziej: bardzo ambitny. Był dobrze zbudowanym mężczyzną, zabójczo przystojnym oraz niezwykle młodym jak na potężnego maga. Posiadał szlachetne i imponująco piękne rysy twarzy. Mówił bardzo szczerym i przekonującym głosem, co w mniemaniu Geralta oznaczało nieobliczalność.

Historia Edytuj

Vilgefortz oficjalnie pochodzi z Roggeveen, miasta w Redanii. Jednak najprawdopodobniej przeniósł się tam dopiero w późniejszych latach swojego życia. W rozmowie z Geraltem zdradził, że przygarnęli go druidzi z Kovirskiego Kręgu, co oznacza, że urodził się na dalekiej północy, w Kovirze. Czarodziej miał ciężkie dzieciństwo; zaraz po urodzeniu rodzice wyrzucili go do ulicznego rynsztoku skazując na łaskę losu. Odnaleźli i przygarnęli podrzutka druidzi, wychowując na swoje podobieństwo. Po jakimś czasie, podczas jednego z druidzkich rytuałów objawiły się jego magiczne zdolności, które zauważył i zainteresował się nimi czarodziej przebywający wówczas na szlaku. Widząc w nim wielki talent, zaproponował mu czarodziejską edukację i wstąpienie tym samym do Bractwa Magów. Zirytowany swoim życiem Vilgefortz odmówił mu w sposób ordynarny, wyładowując całą tłumioną od lat złość. Wkrótce odszedł także od druidów, których miał serdecznie dosyć. Dalsze jego losy potoczyły się typowo dla zagubionego młodego człowieka - został najemnym żołnierzem - gwałcił, mordował, wchodził w różne inne konflikty z królewskim prawem, aż w końcu zmuszony został do ucieczki na kraniec świata, przed stryczkiem. Tam nieoczekiwanie spotkał kobietę, czarodziejkę. Z początku wydawało mu się, że to miłość, lecz patrząc na zażyłość z perspektywy czasu, zrozumiał, że to co do niej czuł, nie było namiętnością, lecz uczuciem zupełnie odwrotnym - nienawiścią. Kobieta zbytnio przypominała mu osobę, którą wyobrażał sobie jako własna matkę. Zaszczyciła go sobą jedynie raz, następnie odeszła. A młody czarodziej ponownie został sam, na pastwie losu.

Z biegiem czasu został członkiem kapituły, szybko piął się w górę osiągając szczyt. Współpracował z Emhyrem, kiedy ten jeszcze nie był cesarzem, lecz wyrzutkiem, banitą w swoim kraju. W tamtym momencie był już na tyle potężny, aby wytworzyć na Głębi Sedny, "magiczny wsysacz", który niechybnie zabił matkę Ciri - Pavettę. Przez wiele następnych lat był jednym czarodziejem, któremu Emhyr ufał całkowicie. W krótkim czasie miał w rękach całą Kapitułę i Najwyższą Radę Czarodziejów, jednak jego ambicje sięgały dalej, niż władanie skrycie jednym światem. Dosłownie.

W trakcie nieudanego puczu na wyspie Thanedd w 1267, był bliski schwytania Cirilli z Cintry. Znalazł ją na szczycie wieży Tor Lara (Starsza Mowa "Wieża Mewy"), przedtem poważnie raniąc Geralta. Kiedy już miał ją dopaść, Ciri przeszła przez teleport Lary, co spowadowało wybuch. Vilgefortz stracił w tym wybuchu oko i skórę na policzku, szyi i piersi.

Próbował schwytać Ciri i wykorzystać ją do swoich podłych i niemoralnych celów. Z tego powodu sprzymierzył się z Puszczykiem - Stefanem Skellenem, cesarskim agentem do zadań specjalnych i Leo Bonhartem - osławionym łowcą nagród, a także innymi wpływowymi, często chwilowo potrzebnymi mu osobami.

Był czarodziejem na tyle potężnym, że mógł bez problemów zabić Geralta (na wyspie Thanedd). Nie uczynił jednak tego, ponieważ czuł do niego pewien sentyment - do ostatniej chwili próbował sprzymierzyć się z wiedźminem. Podczas bitwy o zamek Stygga zabija Regisa, który ratuje Yennefer przed nieobliczalnym czarnoksiężnikiem. Ostatecznie poległ w warowni Stygga, zabity przez Geralta w 1268 roku, który pokonał przywódcę czarodziejów dzięki iluzji, którą wytworzył jego wyjątkowy medalion. Bez problemów mógł zapobiec swojej śmierci, jednak jego własne ego przerosło go kolejny raz, za co zapłacił życiem.

Ciekawostki Edytuj

  • W grze komputerowej Wiedźmin, w prologu Triss Merigold po podaniu jej eliksiru leczniczego mówi o Azarze Javedzie: „Rośnie nam drugi Vilgefortz”, na co Geralt, który stracił pamięć, odpowiada: „Kto?”.
  • Mimo Iż Vilgefortz był czarodziejem potrafił doskonale władać bronią
  • Vilgefortz jest jedną z dwóch osób, które pokonały Geralta w pojedynku. Drugą osobą jest wiedźmin Letho z Gulety.
  • Prawdopodobnie tajemniczą czarodziejką, która była jego kochanką zanim został magiem była Filippa Eilhart (nosiła naszyjnik od niego).

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki