FANDOM

Mój znajomy czarodziej zwykł był mawiać, że w naturze każda istota ma swoją kontynuację i przetrwa, takim czy innym sposobem. Koniec jednego to początek drugiego, nie ma granic możliwości, przynajmniej natura nie zna takich.Borch do Geralta[1]
Villentretenmerth (w. trzy czarne ptaki) – złoty smok, który może przybrać postać dowolnej istoty.

Gdy smok przybiera postać rycerza Borcha, w ślad za nim podążają dwie piękne wojowniczki, Tea i Vea, z Zerrikanii, których zadaniem jest jego ochrona, gdyż nie nosi on ze sobą żadnej broni.

Spotyka go na swojej drodze wiedźmin Geralt.

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Niewiele wiadomo o młodości Villentretenmertha, jednak był znany z tego, że często podróżował i nie przebywał zbyt długo w jednym miejscu. Podczas swoich wypraw przybierał różne formy, aby płynnie wtopić się w otoczenie. Czasami wyruszał w drogę w swojej prawdziwej formie. W czasie jednej podróży poznał smoczycę Myrgtabrakke, która została jego towarzyszką. Opuścił ją po pewnym czasie i wyruszył dalej.

Spotkanie z wiedźminem Edytuj

Villentretenmerth pod postacią Borcha spotkał Geralta podczas jednego z jego zleceń. Wiedźmin polował właśnie na bazyliszka, a smok w towarzystwie dwóch zerrikańskich Faithel Tei i Vei, zainterweniował, mówiąc ludziom, którzy wynajęli Białego Wilka, że mogą się rozejść. Borch zaprosił Geralta do gospody Pod Zadumanym Smokiem. Trzy Kawki wykorzystał okazję do dyskusji z wiedźminem na temat jego osobistej filozofii dotyczącej polowania na potwory. Biały Wilk wyjaśnił, że nie poluje na smoki, ponieważ nie zagrażają one ludziom. Obaj cieszyli się długą rozmową i dobrym posiłkiem. Postanowili zostać na noc w karczmie.

Dane z różnych źródeł Edytuj

Film Edytuj

W filmie i serialu w rolę Borcha wcielił się Andrzej Chyra.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Dowiadujemy się że Villentretenmerth jest ojcem Saesenthessis. Nadmienia ona również, że Borch miał dar jasnowidzenia i zaszczepił w niej miłość do wszystkich istot żywych.

Ciekawostki Edytuj

  • Trzy Kawki to także polski herb szlachecki, w którym widnieją trzy czarne kawki.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów